oktober, 2019

23okt09:3017:00NIEUW! Workshop: Zo verdien je aandacht van je doelgroep wélEffectiever communiceren met zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkersSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. BTW) Normaal tarief € 700 (excl. BTW) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

Tijd

(Woensdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 500 (excl. BTW)
Normaal tarief € 700 (excl. BTW)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de Fair Access Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

In samenwerking met Energize (voorheen Digital Campaigning Day)

Het marketingvakgebied staat niet stil. De digitalisering dendert in rap tempo door, het concurrentieveld wordt groter en klanten veeleisender. Mensen maken zich steeds meer zorgen over hun privacy en gaan bewuster om met het gebruik van social media. Ze wapenen zich in toenemende mate tegen ongewenste boodschappen en bepalen zelf hoe, waar en wanneer ze met aandacht content consumeren. Als gevolg van deze ontwikkelingen is het lastiger dan ooit om als merk nog op te vallen.

Het krijgen en behouden van aandacht is vandaag de dag misschien wel de grootste uitdaging voor marketeers: hoe verdien je aandacht en hoe houd je vervolgens de aandacht van je doelgroep vast?

In deze workshop leer je hoe je met zes wetenschappelijk bewezen Aandachtstrekkers effectiever kunt communiceren, zodat je de aandacht van je doelgroep wél verdient. Op basis van resultaten uit het wetenschappelijk onderzoek van Energize i.s.m. Peeter Verlegh (Hoogleraar Marketing, VU Amsterdam) bieden we jou tijdens de workshop inspiratie en handvatten om je doelgroep(en) te bereiken en raken met campagnes.

Waarom deze workshop over aandachtstrekkers?

Neem deel aan de workshop en kom meer te weten over:

  • Trendcocktail: Welke trends spelen er op dit moment? Waar moeten marketeers rekening mee houden wanneer zij hun doelgroepen willen bereiken?
  • Verdiende aandacht: We bespreken de inzichten uit het onderzoek van Energize en de VU Amsterdam. Hierbij is onderzocht welke factoren bij kunnen dragen aan de hoeveelheid aandacht die mensen willen besteden aan je merkboodschap (zowel B2C als B2B). We staan stil bij hoe het fenomeen aandacht eigenlijk werkt en hoe merken op een constructieve en relevante manier aandacht voor hun boodschap kunnen verdienen. Aan de hand van theorie en inspirerende praktijkcases introduceren we zes Aandachtstrekkers: wetenschappelijk bewezen mechanismen voor het vergroten van de hoeveelheid aandacht die mensen aan je boodschap willen besteden.
  • Aan de slag met Aandachtstrekkers: aan de hand van diverse opdrachten en bijbehorende werkbladen denk je na over de inzet van de Aandachtstrekkers voor jouw merk. Opdrachten hebben als doel om de effectiviteit van merkcommunicatie te vergroten en variëren van het inventariseren van klantinzichten en het maken van strategische keuzes, tot het brainstormen over campagne concepten op basis van de Aandachtstrekkers. Zo pas je de geleerde theorie, tools en tactieken direct toe in de praktijk.

Voor wie?

Ben je een marketing- en/of communicatieprofessional en houd je je bezig met campagnes voor je merk? Staat de basis van je merk met een duidelijke merkbelofte en stevige proposities, maar wil je de effectiviteit van merk- en marketingcommunicatie vergroten? Dan is dit de workshop die je zoekt. Aan het einde van de dag ga je naar huis met vernieuwende inzichten om je boodschap bij het publiek onder de aandacht te brengen.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Els Dijkstra

    Els Dijkstra

    Strateeg bij Energize

    Els Dijkstra werkt als strateeg bij Energize, een creatief bureau dat merken helpt met het genereren van verdiende aandacht. Els heeft vanuit haar rol als strateeg een grote diversiteit aan organisaties geholpen met de ontwikkeling en de executie van hun contentstrategie.

    Strateeg bij Energize

  • Kasimir Vermeulen

    Kasimir Vermeulen

    Strategy Director - Energize

    Energize heeft een nieuwe Strategy Director. Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, business creativiteit en branded content. Met de komst van Kasimir halen we een ervaren en pragmatische strateeg in huis met een mooie staat van dienst aan zowel klant- als bureauzijde. Met een volwaardig managementteam zijn we klaar om verder door te bouwen aan het succes van het bureau.

    Strategy Director - Energize

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X