Functieprofielen Marketing, Communicatie en Sales

Professionals in Marketing, Communicatie en/of Sales hebben een bijzonder beroep, dat zich continu blijft vernieuwen en ontwikkelen. Dit vereist van professionals een flexibele instelling en een gezonde belangstelling voor economische en maatschappelijke ontwikkelingen. Door te blijven leren en te blijven werken aan permanente educatie, blijf je als professional fit en mobiel op de arbeidsmarkt. In de functieprofielen van NIMA staat beschreven wat een professional in Marketing, Communicatie of Sales moet kennen en kunnen.

Voor bedrijven helpen goede functieprofielen je bij de zoektocht naar de geschikte kandidaat voor je vacatures. De functieprofielen bieden houvast bij het formuleren van wensen en eisen die aan een functie worden verbonden. Gebruik de functieprofielen dus gerust bij het formuleren van eigen functieprofielen en vacatureteksten.

Voor professionals zelf kan het functieprofiel dienen als inspiratie om een ontwikkelniveau vast te stellen. Waar in jouw vak sta je nu en waar wil je naar toe? Wat kan ik al en waarin wil ik mij verder ontwikkelen? De functieprofielen helpen je deze vragen te beantwoorden en doelen te stellen.

In de functieprofielen is onderscheid gemaakt in medewerkersfuncties en managersfuncties. Deze functieprofielen vormen tevens de basis voor de exameneisen die ten grondslag liggen aan de NIMA Diploma’s.

 

Marketing

Communicatie

Sales

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X