‘Het verversen van kennis is nu sowieso een hot topic in zorgland’ - NIMA

‘Het verversen van kennis is nu sowieso een hot topic in zorgland’

Jaarlijks neemt NIMA ruim 3000 examens NIMA Basis, A, B of C af. Ongeveer driekwart van de kandidaten slaagt. Om die geslaagden én hun familie en/of vrienden in het zonnetje te zetten, organiseert NIMA 2 keer per jaar een feestelijke diploma-uitreiking. Op deze bijeenkomst, op 27 november in Leusden sprak Team NIMA met Chantal Wittenberg-Hagebeuk.

Chantal werkt als marketeer in de jeugdzorg. Jaren geleden heeft ze haar hbo-opleiding communicatiemanagement afgerond. Maar door de transitie in de jeugdzorg heeft haar organisatie steeds meer te maken met marktwerking. Hierdoor wilde ze de basis, die er al was, opfrissen. ‘Het verversen van kennis is nu sowieso een hot topic in zorgland’, aldus Chantal. Daarom besloot ze weer de boeken in te duiken en te starten met de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie.

Met haar diploma in de hand vertelt Chantal: ‘Ik vond de opleiding ronduit leuk. De combinatie van studie en werk is goed te doen. Je doet niet alleen nieuwe kennis op, maar tijdens de bijeenkomsten kom je ook vakgenoten tegen en breid je je netwerk uit. Dat is heel fijn, want dat heb je niet vaak in mijn branche’.

Het leren voor de theorie van het examen heeft ze als pittig ervaren. Het is toch wel weer even inkomen om zo te blokken. ‘Maar ik heb het wel in één keer gehaald.’ Vervolgens kwam het praktijkexamen. Dat vond Chantal leuk om te doen. Ze had een proactieve mentor en werd zowel vanuit het bedrijf als de studie goed begeleid. De scriptie die ze heeft geschreven, wordt nu ook in de praktijk gebracht. Een mooi resultaat en compliment voor haar werk.

‘De volgende stap is de titel SMP.’

Chantal Wittenberg-Hagebeuk

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X