(Interview NIMA Vaardigheidstraining) 'De marketeer als verandermanager' - NIMA

(Interview NIMA Vaardigheidstraining) ‘De marketeer als verandermanager’

16 januari 2020
-

Marketing neemt in de meeste organisaties een nogal centrale rol in. Niet dat alles om marketing draait, maar de afdeling of ‘de functie’ is voor veel bedrijven een soort baken van vooruitgang: nieuwe markten, nieuwe kansen, nieuwe concurrenten, nieuwe proposities, nieuwe campagnes, nieuwe methoden. De blik is veelal gericht op nieuw. Verandering is our middle name. Nu is verandermanagement een vak apart, maar een beetje kaas moet iedere marketeer er wel van hebben gegeten.

De snelheid waarmee marketing verandert, maakt dat veel marketeers – al dan niet terecht – worden opgezadeld met ‘change’. Ook als het minder logische deelterreinen van marketing betreft. Of het nou om de hele digitale transitie gaat, de uitrol van een nieuwe ‘identity’, de focus op nieuwe segmenten, de culturele begeleiding van fusies en overnamen, plannen en ideeën; marketeers krijgen geregeld de eervolle opdracht verandering te leiden, gewend als ze zijn aan de snelle aanpassing op een nieuwe situatie. Zijn ze mooi klaar mee.

 

Lees dit artikel op 

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X