Machine learning voor consumer learning

5 september 2018
-

Artificiële intelligentie is een onderwerp dat veel controverse opwerpt. Technologie-optimisten zien eindeloze mogelijkheden. Technologie-pessimisten zien hel en verdoemenis. Aan beide kanten staan grote namen, bijvoorbeeld Jeff Bezos en Steven van Belleghem enerzijds en Steven Hawking en Elon Musk anderzijds.

De meesten van ons vinden artificiële intelligentie voornamelijk ingewikkeld en mysterieus. Voor mezelf komt daar nog bij dat het toekomstbeeld van veel tech-goeroes wringt. In het spectrum van marketingstrategieën, leggen zij de focus te eenzijdig. Laat me je een succes van elk van de zijden voorleggen. Welke fascineert je het meest?

Amazon – Echo

Echo is de slimme speaker van Amazon. Je kan er met stem je bestelling aan doorgeven. Als je om toiletpapier vraagt, weet Alexa welk merk je wilt of anders doet ze een voorstel dat goed bij je past. Met Alexa, de AI achter Echo, beoogt Amazon te voorspellen wat wilt kopen, zelfs voordat je het zelf weet. Nooit meer zonder toiletpapier, een veilig gevoel.

Lees dit artikel op 

Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP Media

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X