Marketing Salaris Survey 2015

31 maart 2016
-

In 2014 was het overduidelijk. Ruim 40% van de respondenten gingen massaal op zoek naar een nieuwe baan binnen het commerciële domein. Maar hoe staat het er nu voor?

Ben je tevreden met je huidige job, je salaris en zijn er voldoende kansen en mogelijkheden? Ook dit jaar organiseerden Berenschot en NIMA in samenwerking met Marketing Tribune weer het salarisonderzoek. Een onafhankelijk arbeidsmarktonderzoek voor Nederlandse managers werkzaam in marketing en communicatie.

Een van de opmerkelijke uitkomsten van dit jaar is dat veel marketeers weinig gehoor of weerklank krijgen bij de HR-afdeling als het gaat om een advies en begeleiding voor een (vervolg)opleiding of cursus. Opleidingen worden wel aangekaart tijdens de functioneringsgesprekken, maar vervolgens komt er in de helft van de gevallen geen actieve opvolging. De ondervraagde marketeers hebben ook wel suggesties hoe HR hen beter zou kunnen faciliteren: niet alleen door het beschikbaar stellen van budget, maar ook door een proactief (loopbaan)advies.

Lees het volledige onderzoek (PDF)

salarisonderzoek_resultaten_2015

WordPress Themes
X
X
X