Om een uitzonderlijke prestatie te belonen voor het totaal-kunstwerk dat marketing soms kan zijn er de NIMA Marketingprijzen. Als beroepsvereniging voor professionals in marketing wil NIMA het werk belonen van het hele marketingteam, inclusief zijn bureaus, en inclusief het hele bedrijf/merk dat bijgedragen heeft aan het marketingsucces. Daarmee vieren we gezamenlijk het vakgebied marketing en erkennen we de bedrijven en marketeers die daadwerkelijk buitengewone marketing prestaties hebben geleverd. De uitreiking van de NIMA Marketingprijzen zal plaatsvinden op de NIMA Marketing Day op 13 juni 2024 in DeFabrique, Maarssen. Reserveer deze datum alvast in je agenda!
De NIMA prijs is dé enige echte marketingprijs van Nederland, waarbij niet alleen naar marketingcommunicatie wordt gekeken, maar naar het gehele plaatje. Want marketing is teamwork en als álles eens goed uitpakt, ál het getoonde lef de goede kant opvalt en als álle sterren eens een keer goed staan, is dat een prestatie die ver voorbij het niveau van een mooie reclamefilm of slimme online strategie reikt. Dan ben je voor even het beste marketingbedrijf van Nederland. Uiteraard wordt ook de liefde voor het marketingvak gevierd!
De NIMA Marketing Company of the Year prijzen zijn prestigieuze prijzen die je wilt winnen om uit te blinken in het vakgebied marketing. Stuur een nominatie in als je kunt aantonen dat jouw marketingaanpak buitengewone resultaten heeft opgeleverd in 2023. Je mag of kunt uiteraard je eigen organisatie daarvoor aandragen, maar je mag ook een bedrijf nomineren waarvan je weet of het gevoel hebt dat er een uitgekiende marketingstrategie ten grondslag ligt aan het succes van de onderneming.
Een korte motivatie volstaat, want óf de aangedragen prestatie inderdaad uitzonderlijk is, wordt door een vakjury gewogen en beoordeeld. Bij de NIMA Marketingprijzen wordt gekeken naar de impact die bedrijven hebben, en deze categorieën zijn onderverdeeld op basis van de omvang van de bedrijven, namelijk: Small, Medium en Large.
Aanmelden voor 29/2/2024 – 1700 uur.
Heb je nog vragen of twijfels?Neem dan gerust even contact op met Sebastiaan Hattink via s.hattink@nima.nl.
Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van minder dan € 7 miljoen en een balanstotaal van €5 miljoen niet overschrijdt. (1-49 medewerkers)
Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van minder dan € 40 miljoen en een balanstotaal van € 27 miljoen niet overschrijdt. (49-249 medewerkers)
Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van meer dan € 75 miljoen en een balanstotaal van meer dan € 43 miljoen. (meer dan 250 medewerkers)
In de categorie Medium prijken ook een aantal aansprekende marketingbedrijven: Processionals, het Van Gogh Museum en De Koffiejongens vormen daar samen ‘de laatste drie’.
Martijn Canters: ‘We benaderen het probleem van eenzaamheid meestal op een positieve en luchtige manier in onze marketing, met zoveel mogelijk humor.’
Het fijne én noodzakelijke van werken bij een kleine organisatie is dat we alles met elkaar doen en ook elkaars back-up zijn. Er zijn korte lijnen.
Zeeman wil eerlijk basistextiel voor iedereen toegankelijk te maken, terwijl we onze voetafdruk verkleinen. ‘Zuinig vanuit het hart’ is onze nieuwe merkbelofte, die sturend is voor de gehele organisatie en intern wordt gedragen.
Wil je een merk of marketingorganisatie laten schitteren als dé winnaar van de prestigieuze NIMA Marketingprijzen? Dan zijn hier de criteria waar de vakjury op beoordeeld. Lees ze goed door en lever een korte maar overtuigende motivatie waarom jouw nominatie beslist moet worden meegenomen naar ‘de longlist’ van genomineerden.
✓ De inzending betreft een uitzonderlijke prestatie van een (marketing)organisatie* of een merk, geen campagne.
✓ De inzending is van een Nederlands bedrijf die op de Nederlandse markt werkzaam is.
✓ De marketingaanpak moet aantoonbaar zijn en aantoonbaar hebben bijgedragen aan het behalen van een succesvol marketingresultaat.
✓ De behaalde resultaten mogen niet ouder zijn dan twaalf maanden en moeten betrekking hebben op het marketingresultaat van 2023.
✓ De (marketing)organisatie of het merk heeft een focus op het talent van zijn medewerkers en bevordert een aantrekkelijke bedrijfscultuur om talent te behouden en aan te trekken.
✓ Er zijn minimaal 4 P’s van marketing zijn succesvol geïntegreerd in de strategische (digitale) marketingaanpak en bedrijfsvoering.
✓ De (marketing)organisatie of het merk stelt de ontwikkeling van zijn marketeers als prioriteit en wordt daardoor beschouwd als een lerende organisatie.
✓ De inzending betreft een (marketing)organisatie of een merk die investeert in innovatie en zich wil onderscheiden door verbetering en efficiënter maken van producten, diensten of bedrijfsprocessen.
✓ Het marketingteam van de (marketing)organisatie of het merk besteedt bewezen aandacht aan internal branding.
* (marketing)organisatie kan bedrijf of onderneming zijn, maar kan ook non-profit zijn.
We hebben een vakjury samengesteld die niet alleen een goede afspiegeling vormt van de maatschappij, maar ook van de verschillende specialisaties en generaties binnen het marketingvak. Deze jury is divers, inclusief, heeft een evenwichtige verdeling tussen mannen en vrouwen, en vertegenwoordigt verschillende werkvelden (B2B, B2C) binnen de marketing.
De NIMA Marketingprijzen vakjury bestaat uit 13 juryleden, waarbij voor elke categorie een juryvoorzitter is aangesteld.
De vakjury bestaat verder uit:
Deze diverse samenstelling van de vakjury zorgt ervoor dat het beoordelingsproces effectief en evenwichtig verloopt, waarbij technische en inhoudelijke aspecten worden gerespecteerd en gewaarborgd.
Korte toelichting samenstelling voorzitters van de vakjury
Als ’technisch voorzitter’ staat Rob Overduin, voorzitter/directeur bij NIMA, de vakjury’s bij. Zijn rol is toezicht te houden op de juryprocessen zonder zich inhoudelijk met het oordeel van de jury’s te bemoeien. Zo borgen we de onpartijdigheid en helpen we bij het formuleren van conclusies, zodat de voorzitter van de vakjury, Jan Willem Koch RM, zich volledig kan richten op de inhoud en als aanspreekpunt kan dienen voor de overige juryleden.
Alle inzendingen zijn zorgvuldig behandeld en voldoen aan verschillende criteria. Zo zorgen we ervoor dat de kennis van de juryleden zoveel mogelijk aansluit bij de vereiste kennis om in de categorieën tot een deskundig en onderbouwd oordeel te komen.
Als alle nominaties binnen zijn, worden deze gezamenlijk besproken en beoordeeld door de vakjuryleden. Dit vormt de longlist. Uit deze longlist selecteert de jury 10 bedrijven. Deze top 10 wordt benaderd om een volledige case (vragenlijst + stukken) aan te leveren. De ingezonden cases vormen de basis voor de tweede jurymeeting waarbij de jury’s per categorie tot een top 3 komen. Dat is de shortlist. Deze top 3 komt pitchen tijdens de jury dag én presenteert op NIMA Marketing Day op 13 juni 2024 waar ook de uitreiking plaatsvindt.
Company of the year large Donderdagmiddag 15 juni tijdens de NIMA Marketing Day zijn de NIMA Marketing Company of the Year 2022 Awards in de categorieën Small, Medium en Large uitgereikt. Met de NIMA Marketingprijzen vieren wij het vak marketing met elkaar en belonen we de bedrijven en marketeers die écht een uitzonderlijke/bijzondere prestatie hebben geleverd en …
Dit jaar hebben we de NIMA Marketing Company of the Year Awards geïntroduceerd, met prijzen in de categorieën Small, Medium en Large. Met trots presenteren wij dat DVJ Insights de winnaar is geworden in de categorie Medium van de NIMA Marketing Company of the Year award 2022. Lucas Hulsebos CEO & eigenaar van DVJ Insights vertelt …
Dit jaar hebben we de NIMA Marketing Company of the Year Awards geïntroduceerd, met prijzen in de categorieën Small, Medium en Large. Met trots presenteren wij dat Wastecraft de winnaar is geworden in de categorie Small van de NIMA Marketing Company of the Year award 2022. We gingen in gesprek met Sven Noordhoek, mede-eigenaar van …