Hiermee vieren wij het vak marketing met elkaar en belonen we de bedrijven en marketeers die écht een uitzonderlijke/bijzondere prestatie hebben geleverd en aantoonbaar verschil maken op gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid. De NIMA Marketingprijzen worden op de NIMA Marketing Day uitgereikt. Volgend jaar op 15 juni 2023 in DeFabrique, Maarssen. Save the date!
Quote Kirsten Andres RM, Voorzitter/directeur NIMA : “Marketing is een mooi vak dat we moeten blijven vieren met de enige echt NIMA Marketingprijzen. Hoe mooi is het dan dat je jaarlijks de schijnwerpers kan richten op een bedrijf met een verdomd goed marketingteam om zo aandacht te vragen voor ons mooie vak?”
Wanneer
Vanaf vrijdag 13 januari 2023 kan iedere (marketing) organisatie en/of marketeers die een bijzondere prestatie hebben geleverd of het verschil hebben weten te maken, worden genomineerd voor de NIMA Company of the Year.
De NIMA prijs is dé enige echte marketingprijs van Nederland, waarbij niet alleen naar marketingcommunicatie wordt gekeken, maar naar het gehele plaatje. Uiteraard wordt ook de liefde voor het marketing vak gevierd!
Om de individuele prestaties te belonen introduceren we dit jaar de NIMA Lintjesregen. Deze worden dan ook uitgereikt op de NIMA Marketing Day.
De NIMA Company of the Year award is dé prijs die je wilt winnen om jezelf te onderscheiden op gebied van marketing, gemeten op 3 categorieën. Stuur de nominatie in als je kunt aantonen dat er met de marketingaanpak een buitengewoon marketingresultaat is behaald op het gebied maatschappij, economie of duurzaamheid.
De NIMA Company of the Year award worden gekeken naar de impact die bedrijven maken en deze zijn verdeeld over de grote van de bedrijven namelijk: small, medium en large.
Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van minder dan € 7 miljoen en een balanstotaal van €5 miljoen niet overschrijdt. (10-49 medewerkers)
Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van minder dan € 40 miljoen en een balanstotaal van € 27 miljoen niet overschrijdt. (49-249 medewerkers)
Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van meer dan € 50 miljoen en een balanstotaal van meer dan € 43 miljoen. (meer dan 250 medewerkers)
Om als (marketing)organisatie of een merk in aanmerking te komen voor de NIMA Company of the year Award moeten er aan de volgende voorwaarden worden voldaan. Lees de criteria goed door en en geef een inspirerende motivatie weer waarom de nominatie terecht is. Vermeld nog geen cijfers deze zijn voor de 2e juryronde.
* (marketing)organisatie kan bedrijf of onderneming zijn, maar kan ook non-profit zijn.
Op 28 februari 2023 sluiten wij de inzending van de nominaties voor de NIMA Company of the Year award en de NIMA Lintjesregen.
Heb je nog vragen of twijfels?
Neem dan gerust even contact op met Cheryl Riepma.
Om individuele prestaties te belonen hebben we dit jaar ook de NIMA Lintjesregen. Hiermee tonen we waardering voor de marketeer die in 2022 bijzondere verdiensten hebben geleverd.
Criteria normeren
Deadline inzending nominaties
Op 28 februari 2023 sluiten wij de inzending van de nominaties voor de NIMA Company of the Year award en de NIMA Lintjesregen.
Heb je nog vragen of twijfels?
Neem dan gerust even contact op met Cheryl Riepma.
We hebben een vakjury gevormd die niet alleen een goede afspiegeling is van de maatschappij, maar ook van de verschillende generaties in het marketingvak. Divers, inclusief en een goede verdeling man-vrouw die werkzaam zijn in verschillende werkvelden (B2B, B2C) binnen marketing.
NIMA Marketingprijzen vakjury bestaat uit 16 juryleden en per categorie is er een juryvoorzitter:
Korte toelichting samenstelling voorzitters van de vakjury.
De technische voorzitter (Kirsten Andres RM) zal toezicht houden op de processen en zich niet inhoudelijk mengen met de jurering. Hiermee is de technische voorzitter onpartijdig en helpt om de conclusies te formuleren, zodat de voorzitter van de vakjury (Jan Willem Koch RM) zich inhoudelijk kan mengen en kan fungeren als aanspreekpunt voor de overige juryleden.
Quote Kirsten Andres RM, Voorzitter/directeur NIMA: “Vier het vak mee en word jurylid! Hoe leuk is om een kijkje te krijgen in de keuken van bedrijven samen met vakgenoten?”
Alle inzendingen zijn zorgvuldig behandeld en voldoen aan verschillende criteria. Zo zorgen we ervoor dat de kennis van de juryleden zoveel mogelijk aansluit bij de vereiste kennis om in de categorieën tot een deskundig en onderbouwd oordeel te komen.
Belangrijke data van de selectie juryleden was:
Als alle nominaties binnen zijn, worden deze gezamenlijk besproken en beoordeeld door de vakjuryleden. Dit vormt de longlist. Uit deze longlist selecteert de jury 10 bedrijven. Deze top 10 wordt benaderd om een volledige case (vragenlijst + stukken) aan te leveren. De ingezonden cases vormen de basis voor de tweede jurymeeting waarbij de jury’s per categorie tot een top 3 komen. Dat is de shortlist. Deze top 3 komt pitchen tijdens de jurydag en presenteert op NIMA Marketing Day op 15 juni 2023.
De vakjuryleden zullen tijdens de jury meetings de longlist en shortlist bepalen om uiteindelijk tot een top 3 per categorie te komen. Het cruciaal dat alle juryleden beschikbaar zijn op de live dagen van de jurymeetings. De details zoals locatie en tijdstip zullen wij z.s.m. bekend maken.
Belangrijke data 2023, jurymeetings:
Jurymeeting 1 – longlist bespreken en komen tot shortlist (top 10) per categorie. Aftrap met hele jury, daarna uiteen in de 3 categorieën, gezamenlijke afsluiting.
Jurymeeting 2 – bespreken ingezonden cases (top 10) en komen tot de 3 genomineerden per categorie. Aftrap met hele jury, daarna uiteen in de 3 categorieën, gezamenlijke afsluiting.
Jurymeeting 3 – ‘jurydag’ – alle genomineerden (top 3’s in de 3 categorieën) komen op één dag pitchen voor de voltallige jury. De jury definieert de winnaar, tweede en derde plek.
Uitreiking – tijdens NIMA Marketing Day presenteren alle genomineerden gedurende de dag, aan het eind van de dag is de uitreiking van de NIMA Companies of the Year awards i.c.m. de NIMA lintjesregen.