NIMA Marketingprijzen

Hiermee vieren wij het vak marketing met elkaar en belonen we de bedrijven en marketeers die écht een uitzonderlijke/bijzondere prestatie hebben geleverd en aantoonbaar verschil maken op gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid. De NIMA Marketingprijzen worden op de NIMA Marketing Day uitgereikt. Volgend jaar op 15 juni 2023 in DeFabrique, Maarssen. Save the date! 

Quote Kirsten Andres RM, Voorzitter/directeur NIMA :Marketing is een mooi vak dat we moeten blijven vieren met de enige echt NIMA Marketingprijzen. Hoe mooi is het dan dat je jaarlijks de schijnwerpers kan richten op een bedrijf met een verdomd goed marketingteam om zo aandacht te vragen voor ons mooie vak?” 

NIMA Marketingprijzen

Dé enige echte marketingprijs van Nederland

NOMINEREN NU MOGELIJK! 

Wanneer

Vanaf vrijdag 13 januari 2023 kan iedere (marketing) organisatie en/of marketeers die een bijzondere prestatie hebben geleverd of het verschil hebben weten te maken, worden genomineerd voor de NIMA Company of the Year.  

De NIMA prijs is dé enige echte marketingprijs van Nederland, waarbij niet alleen naar marketingcommunicatie wordt gekeken, maar naar het gehele plaatje. Uiteraard wordt ook de liefde voor het marketing vak gevierd! 

Om de individuele prestaties te belonen introduceren we dit jaar de NIMA Lintjesregen. Deze worden dan ook uitgereikt op de NIMA Marketing Day. 

Ja! Ik wil nomineren voor Company of the Year

Dé categorieën voor de NIMA Company of the Year award

De NIMA Company of the Year award is dé prijs die je wilt winnen om jezelf te onderscheiden op gebied van marketing, gemeten op 3 categorieën. Stuur de nominatie in als je kunt aantonen dat er met de marketingaanpak een buitengewoon marketingresultaat is behaald op het gebied maatschappij, economie of duurzaamheid.

De NIMA Company of the Year award worden gekeken naar de impact die bedrijven maken en deze zijn verdeeld over de grote van de bedrijven namelijk: small, medium en large. 

Info & offerte voor de opleiding NIMA Marketingprijzen aanvragen

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Small

Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van minder dan € 7 miljoen en een balanstotaal van €5 miljoen niet overschrijdt. (10-49 medewerkers)

Medium

Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van minder dan € 40 miljoen en een balanstotaal van € 27 miljoen niet overschrijdt. (49-249 medewerkers)

Large

Voor bedrijven die een jaaromzet hebben van meer dan € 50 miljoen en een balanstotaal van meer dan € 43 miljoen. (meer dan 250 medewerkers)

Criteria normeren 

Om als (marketing)organisatie of een merk in aanmerking te komen voor de NIMA Company of the year Award moeten er aan de volgende voorwaarden worden voldaan. Lees de criteria goed door en en geef een inspirerende motivatie weer waarom de nominatie terecht is.  Vermeld nog geen cijfers deze zijn voor de 2e juryronde.

Algemene criteria & voorwaarden  
  • De inzending betreft een uitzonderlijke prestatie van een (marketing)organisatie* of een merk, geen campagne.  
  • De inzending is van een Nederlands bedrijf die op de Nederlandse markt werkzaam is. 
  • De (marketing)organisatie of merk heeft met het marketingteam een uitzonderlijke/bijzondere prestatie geleverd op gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid.  
  • De marketingaanpak moet aantoonbaar zijn en een hebben bijgedragen hebben geleverd aan het behalen van een succesvol marketingresultaat. 
  • De resultaten mogen niet ouder zijn dan twaalf maanden en moeten bijdragen aan het  marketingresultaat van 2022. 
  • De (marketing)organisatie of een merk heeft focus op het talent van zijn medewerkers en zorgt voor een aantrekkelijke bedrijfscultuur om talent te behouden en aan te trekken.  
  • De 4 P’s van marketing zijn succesvol geïntegreerd in de strategische (digitale) marketingaanpak en bedrijfsvoering.  
  • De (marketing)organisatie of een merk stelt het belang van ontwikkeling van zijn marketeers als prioriteit en wordt daardoor gepercipieerd als een lerende organisatie.
  • De inzending betreft een(marketing)organisatie of een merk die in investeert in innovatie en zich wil  onderscheiden door het verbeteren en efficiënter maken van product, dienst of bedrijfsproces.  
  • Het marketingteam van de (marketing)organisatie of merk besteed bewezen aandacht aan de  internal branding.

* (marketing)organisatie kan bedrijf of onderneming zijn, maar kan ook non-profit zijn.

Deadline inzending nominaties

Op 28 februari 2023 sluiten wij de inzending van de nominaties voor de NIMA Company of the Year award en de NIMA Lintjesregen.   

Heb je nog vragen of twijfels? 

Neem dan gerust even contact op met Cheryl Riepma.

NIMA Lintjesregen   

Om individuele prestaties te belonen hebben we dit jaar ook de NIMA Lintjesregen. Hiermee tonen we waardering voor de marketeer die in 2022 bijzondere verdiensten hebben geleverd. 

Criteria normeren  

  • Een bijzondere prestatie geleverd op het gebied van marketing.  
  • Aantoonbare waarde heeft toegevoegd aan de marketingactiviteiten van de (marketing) organisatie of merk  

 Deadline inzending nominaties  

Op 28 februari 2023 sluiten wij de inzending van de nominaties voor de NIMA Company of the Year award en de NIMA Lintjesregen.    

Heb je nog vragen of twijfels?  

Neem dan gerust even contact op met Cheryl Riepma.

Vakjury NIMA Marketingprijzen 2022

Esmée Blom, Manager Brand & Campaigns, PLUS
Kirsten Andres RM, Voorzitter & directeur NIMA
Jan Willem Koch RM, Managing director Hallmark Cards
Lara Molendijk, Branding Consultant, New Growth Strategies
Michael Blankert, Head of Marketing, Just Eat Takeaway.com
Thijs van der Zande, B2B Strateeg, DPG Media
Isabella Pasteuning-Cannoo, Brand Manager, Vandebron
Marlijn van Straaten RM, CEO, Dr. Hauschka Benelux
Thijs Komen, Senior. Marketeer, ANWB
Nicole van Gorp-Schippers, Lead Marketing, Communicatie, PR & Innovatie, CONO Kaasmakers
Wing Cheung, Digitaal strateeg, Synerflow
Brecht Janssen RM, Senior Consultant
José van Gaalen, Head of Marketing, BitesWelove
Daan Jongen, Lead Concept & Content, Abovo Maxlead
Yvette Nieboer, Hoofd Marketing & Communicatie Sales & Events. Madurodam
Halil Gursoy, Digital Marketing Manager, Rabobank Nederland

We hebben een vakjury gevormd die niet alleen een goede afspiegeling is van de maatschappij, maar ook van de verschillende generaties in het marketingvak. Divers, inclusief en een goede verdeling man-vrouw die werkzaam zijn in verschillende werkvelden (B2B, B2C) binnen marketing.

NIMA Marketingprijzen vakjury bestaat uit 16 juryleden en per categorie is er een juryvoorzitter: 

  • Technische voorzitter,Kirsten Andres RM, Voorzitter/ directeur NIMA 
  • Drie CMO, CEO of RM’s. (tevens juryvoorzitter per onderdeel) 
    • Jan Willem Koch RM, Managing director Hallmark Cards, voorzitter van de vakjury.
  • Vier senior professionals in marketing. 
  • Vier young professionals in marketing.

Korte toelichting samenstelling voorzitters van de vakjury. 

De technische voorzitter (Kirsten Andres RM) zal toezicht houden op de processen en zich niet inhoudelijk mengen met de jurering. Hiermee is de technische voorzitter onpartijdig en helpt om de conclusies te formuleren, zodat de voorzitter van de vakjury (Jan Willem Koch RM) zich inhoudelijk kan mengen en kan fungeren als aanspreekpunt voor de overige juryleden. 

Quote Kirsten Andres RM, Voorzitter/directeur NIMA: Vier het vak mee en word jurylid! Hoe leuk is om een kijkje te krijgen in de keuken van bedrijven samen met vakgenoten? 

Juryprocedure 

Juryformulieren 

Alle inzendingen zijn zorgvuldig behandeld en voldoen aan verschillende criteria. Zo zorgen we ervoor dat de kennis van de juryleden zoveel mogelijk aansluit bij de vereiste kennis om in de categorieën tot een deskundig en onderbouwd oordeel te komen.   

Belangrijke data van de selectie juryleden was: 

  • 16 november start inzendingen juryformulieren. 
  •  1 december sluiting & start selectie juryleden. 
  • 16 december was de bekendmaking van de NIMA Marketingprijzen vakjuryleden. 
Juryproces  

 Als alle nominaties binnen zijn, worden deze gezamenlijk besproken en beoordeeld door de vakjuryleden. Dit vormt de longlist. Uit deze longlist selecteert de jury 10 bedrijven. Deze top 10 wordt benaderd om een volledige case (vragenlijst + stukken) aan te leveren. De ingezonden cases vormen de basis voor de tweede jurymeeting waarbij de jury’s per categorie tot een top 3 komen. Dat is de shortlist. Deze top 3 komt pitchen tijdens de jurydag en presenteert op NIMA Marketing Day op 15 juni 2023.  

Jury meetings

De vakjuryleden zullen tijdens de jury meetings de longlist en shortlist bepalen om uiteindelijk tot een top 3 per categorie te komen. Het cruciaal dat alle juryleden beschikbaar zijn op de live dagen van de jurymeetings. De details zoals locatie en tijdstip zullen wij z.s.m. bekend maken. 

Belangrijke data 2023, jurymeetings: 

  • Donderdag 16 maart 2023, jurymeeting 1.
  • Donderdag 20 april 2023, jurymeeting 2.
  • Donderdag 11 mei 2023, jurymeeting 3. 
  • Donderdag 15 juni 2023, uitreiking van de NIMA Marketingprijzen & Lintjes.

Jurymeeting 1 – longlist bespreken en komen tot shortlist (top 10) per categorie. Aftrap met hele jury, daarna uiteen in de 3 categorieën, gezamenlijke afsluiting.   

Jurymeeting 2 – bespreken ingezonden cases (top 10) en komen tot de 3 genomineerden per categorie. Aftrap met hele jury, daarna uiteen in de 3 categorieën, gezamenlijke afsluiting.  

Jurymeeting 3 – ‘jurydag’ – alle genomineerden (top 3’s in de 3 categorieën) komen op één dag pitchen voor de voltallige jury. De jury definieert de winnaar, tweede en derde plek.   

Uitreiking – tijdens NIMA Marketing Day presenteren alle genomineerden gedurende de dag, aan het eind van de dag is de uitreiking van de NIMA Companies of the Year awards i.c.m. de NIMA lintjesregen. 

 

Support jij de NIMA Marketingprijzen?