‘De meest onderschatte kwaliteit in het communicatievak is nadenken’

15 februari 2017
-


(Door Jos Govaart – SCP) Wat vind jij de beste campagne aller tijden? En waarom vind je juist deze campagne zo briljant? Komt dat door de briljante executie? Door het lumineuze idee? Of is het toch iets anders? Bijvoorbeeld hét inzicht dat zo ontzettend goed bij de campagne paste. Zo eenvoudig en helder dat je het zelf had kúnnen en vooral wíllen verzinnen.

Het is uiteraard een samenspel van al die ingrediënten. Maar als ik echt moet kiezen dan gaat het mij om het slim gevonden inzicht. Een creatief idee verzinnen kan op basis van een briljante ingeving. Onder de douche, in het verkeer, op de wc, in een gesprek, je kent het allemaal wel. Dat er in de executie noeste arbeid geleverd wordt, is voor iedereen zonneklaar. Het is van alle fases de meest zichtbare. Maar het échte, onzichtbare ploeterwerk…

lees verder: Communicatie

WordPress Themes
X
X
X