In 1966 zijn wij opgericht door marketeers uit het bedrijfsleven, adviesbureaus en marketingwetenschap en worden sinds dat moment beschouwd als de grondlegger van het marketingdenken in Nederland.
Wij ondersteunen marketeers gedurende hun hele loopbaan in zowel hun professionele als persoonlijke ontwikkeling. Dit doen wij door onze leden met elkaar in contact te brengen en hen non-stop te inspireren. Dagelijks organiseren wij trainingen, masterclasses, workshops, examens, netwerkborrels en marketingfeestjes. Kortom, voor ons is de ontwikkeling van marketeers, marketingteams en het marketingvak dagelijks top of mind.
NIMA heeft binnen de beroepsvereniging verschillende groepen waar je als lid bij aan kunt sluiten. Zo kun je in contact met marketeers in jouw regio door middel van de regio communities. Daarnaast zijn er communities gebaseerd op thema’s. Op die manier kun je netwerken met professionals die ook op jouw deelgebied van het vak actief zijn. En tot slot hebben we communities die passen bij de verschillende carrièreniveaus.
Voor jou als jonge marketingprofessional biedt NIMA een uitstekend netwerk met coachingprogramma, beter bekend als de NIMA Career Booster.
De NIMA Marketing Day is ontstaan vanuit het idee dat we op één dag zoveel mogelijk onderdelen van het marketingvak willen belichten vanuit de actuele marketingpraktijk. Omdat NIMA een beroepsvereniging is van professionals, hechten we aan de ondertitel van de dag: Work, Life, Marketing.
De NIMA Marketing Prijzen, hiermee vieren wij het vak marketing met elkaar en belonen we de bedrijven en marketeers die écht een uitzonderlijke/bijzondere prestatie hebben geleverd en aantoonbaar verschil maken op gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid.
NIMA biedt verschillende lidmaatschappen voor jou als professional en voor je hele team. Ontdek hier het lidmaatschap dat het beste bij je past.