Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Het succesverhaal van Lars Yvonne Nicasie

Wil je weten hoe ze dat doen? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …

Lees meer
27 mei is uitgeroepen tot International Day of Marketing Lotte Berk

De European Marketing Confederation (EMC) heeft unaniem besloten om 27 mei uit te roepen tot Internationale Dag van de Marketing. De dag heeft tot doel het belang van marketing in het bedrijfsleven en de samenleving onder de aandacht te brengen en de trots op het marketingvak te bevorderen. De dag van de marketing, is een …

Lees meer
Vergroot je marketing kennis! Yvonne Nicasie

Emerce100 2023 heeft NIMA uitgeroepen tot één van de beste top 10 bedrijven die trainingen verzorgd in digital business, marketing en e-commerce! Bij NIMA werk je aan je eigen ontwikkeling. We hebben een divers aanbod aan trainingen, verschillend in lengte en inhoud. Van eendaagse masterclasses over pricing of neuromarketing tot een vijfdaagse mastercourse over digital …

Lees meer
Het NIMA MarketingFacts Jaarboek 2023-2024 is er Yvonne Nicasie

Het zit er allemaal in! Het handboek voor de marketingprofessionals! Ruim dertig marketingspecialisten hebben aan dit boek gewerkt en voor NIMA mede mogelijk gemaakt. De elf vaste hoofdstukken, bouwblokken waarmee het huis van marketing is samengesteld, zijn állemaal geactualiseerd of geheel nieuw geschreven. Op onze site én in het boek schrijven we dat marketing een …

Lees meer
Marketing is medeplichtig. En deel van de oplossing. Lotte Berk

Het wordt tijd om ‘Marketing for Good’ eens stevig te gaan uitdragen. Dat vereist wel een complete paradigma-shift. ‘De grootste uitdaging zal ongetwijfeld strategisch zijn. Momenteel heeft marketing één heer te dienen en dat is commerciële groei.’ We spraken met Alexis Eyre. Zij hoopt de gedragsveranderende mogelijkheden van marketing te heroriënteren en daarmee het vak en …

Lees meer
Hoe duurzaam is een duurzaam merkprofiel? Lotte Berk

Duurzaamheid en marketing: in 1 middag alles wat je erover wilt weten! Duurzaamheid en marketing: een lastige combinatie? Of een mooie kans? Maar hoe dan? Wat is duurzaamheid eigenlijk concreet? Het lijkt soms wel een containerbegrip. Hoe verhoudt een duurzame positionering zich tot andere vormen van positionering? En hoe neem je duurzaamheid mee in je …

Lees meer
Lone Wolf B2B marketeer – Gebruik je data als goudmijn De redactie

Tijdens de afgelopen B2B Exchange bij AFAS in Leusden stond ik tijdens de ronde-tafel-sessies binnen B2B bij het onderwerp data science. Tijdens de sessie werden er allerlei mooie systemen benoemd die aan elkaar gekoppeld kunnen worden, zoals Marketing automation, CI en CDP (Customer Data Platform). Als kers op de taart hebben m’n tafelgenoten ook nog eens een team …

Lees meer
Privacy-vriendelijke datastrategieën De redactie

Contextueel adverteren wint terrein als alternatief voor gepersonaliseerde advertenties. ‘Big tech’ blijft vooral voor kleinere partijen de datapartner bij uitstek. Het zijn de highlights uit een nieuw rapport, waarvoor de onderzoekers gesprekken voerden met experts uit de branche maar waarvoor het ook samen met PanelWizard 544 professionals – werkzaam bij bedrijven in de online advertentieketen …

Lees meer
Marketing in Financial Services; psychologie, technologie en data De redactie

Marketing voor banken, verzekeraars, hypotheekadviseurs hééft ontegenzeggelijk een beetje schijn tegen, want ‘toch wat saai’ en sinds 2008 ook niet altijd onbesproken. En tóch is het een hele mooie categorie-afslag in het marketingvak. Daar zijn verschillende redenen voor, maar de belangrijkste moet toch zijn dat we er állemaal mee te maken hebben. Je kunt géén …

Lees meer