Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nationale Marketing Benchmark: hoe doen winnaars het? De redactie

Dé marketingpodcast van NIMA & SRM met in aflevering 13: Nationale Marketing Benchmark: hoe doen winnaars het? Jezelf meten aan winnaars. In de sport doen we niet anders. In marketing is het minder gebruikelijk. Toch kan het. Met de Nationale Marketing Benchmark, een jaarlijks onderzoek van Mark Stronger en SRM naar effectiviteit van marketing in …

Lees meer
Leestip van de NIMA B2B community: Koppel je merk aan koopsituaties om de markt én het hoofd van je koper te veroveren De redactie

In dit artikel van het Ehrenberg-Bass Institute op Marketingweek wordt op basis van recent onderzoek een appel gedaan om het niet alleen over producteigenschappen te hebben en zelfs niet alleen over de merkperceptie, maar veel dieper op de situatie van de koper in te gaan. Zeker ook in B2B Marketing. Deze quote vonden we erg …

Lees meer
Inbound: Klassieke Funnel binnen B2B-Marketing De redactie

Inbound marketing is een ‘klassieker’ binnen B2B-marketing en waarschijnlijk heb je er weleens van gehoord. Het is een methode die is gericht op het aantrekken van klanten door middel van hoogwaardige content en het creëren van een interactieve ervaring. Met inbound marketing focussen we op het leveren van waardevolle content/inhoud aan de doelgroep, in plaats …

Lees meer
Marketing-meedenkers bij Koninklijke Auping De redactie

Gisteren ontving Koninklijke Auping in Deventer een gezelschap van zo’n vijftien strategische-marketingprofessionals om daar mee te denken over een marketingdilemma waarover de sleeping beauty van de vaderlandse marketingbedrijven graag advies inwon. Het werd een mega-powersessie marketingmeedenken en uit een soort nieuwsgierigheid schoven we een keer aan. Niet alleen vanwege dat marketingverhaal trouwens: er stond ook …

Lees meer
Demarketing? Ja, Demarketing! De redactie

Met deze tekst, maar dan in het Engels, begon een publicatie in 1972 in de Harvard Business Review van twee van mijn marketinghelden, Philip Kotler en Sidney Levy. Zij betoogden dat marketing bedoeld was om de vraag naar producten en diensten te verhogen maar net zo goed gebruikt kon worden om de vraag te helpen verminderen. …

Lees meer
Brainbranding: de kracht van neuromarketing De redactie

Dé marketingpodcast van NIMA & SRM met in aflevering 12 Brainbranding: de kracht van neuromarketing. “Even Apeldoorn bellen…” Een uitspraak, een beeld, een wereld op zich. Neuromarketing doet zijn werk. Mooi natuurlijk wanneer mensen een commercial leuk vinden, maar nog mooier is het wanneer ze hun verzekeringspolis vervolgens ook echt afsluiten bij Centraal Beheer, de …

Lees meer
Digitale transformatie is een mentale transformatie in de digitale netwerksamenleving De redactie

Wat is nou eigenlijk het fundamentele verschil tussen digitalisering en digitale transformatie? Digitale transformatie gaat over van A naar Anders. Afgelopen maand was ik te gast bij De Technoloog, de podcast van BNR over technologische ontwikkelingen en de impact op onze samenleving waar ik een mooi gesprek had met Herbert Blankesteijn en Ben van der Burg …

Lees meer
Terug naar de coöperatieve basis: De merkupdate van Rabobank De redactie

Bij VIM Group boden we ondersteuning bij het projectmanagement en de implementatie van het vernieuwde merk. We gingen aan tafel met Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank, voor een gesprek over de recente merktransformatie en wat dit voor de organisatie betekent. Rabobank is een van ’s werelds grootste financiële instellingen en actief in …

Lees meer
Podcast: Navigeren met het kompas voor duurzame marketing in een strategisch kader De redactie

Kan marketing onze planeet redden? Dat is de hoofdvraag die de podcast ‘Can Marketing Save the Planet’ wil onderzoeken samen met marketeers, senior leiders, CMO’s en duurzaamheidsexperts. Met als doel: het stimuleren van educatie en luisteraars te inspireren. Maar het belangrijkste: actie ondernemen. “Als je geen marketingbudget zou hebben, maar wel bepaalde KPI’s, wat zou …

Lees meer