Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
De blinde vlek van menig marketeer: Mediaplanning & media-inkoop de Redactie

Professor Mark Ritson waarschuwt marketeers voor de blinde vlek: Ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt. Terecht?

Lees meer
Tom Janssen (KPMG) versterkt bestuur van NIMA marketingdesigners de Redactie

Design moet effectief zijn. Het is goed als het goed werkt bij de doelgroep. In die zin is het geen kwestie van smaak, althans niet de smaak van de designers en marketeers die het maken.

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeers de Redactie

‘Als je werk je hobby is, hoef je nooit te werken.’ Marketeer Cock Van Bommel heeft plezier in zijn werk. Wat is zijn geheim? ‘Ik heb uiteindelijk de goede mix gevonden’. Natuurlijk is er bij iedere baan weleens iets minder leuk, maar als je plezier hebt in je werk, geeft dat heel veel energie. Als …

Lees meer
Verheijen (Hema), Smith (Kruidvat), Hensen (Odido), Mentrop (McDonalds) of Van Santvoort (Holie) CMO of the Year 2024 de Redactie

Nieuw dit jaar is de betrokkenheid van NIMA via een afgevaardigd jurylid en de uitnodiging aan de aanstaande CMO van het Jaar om als Nederlandse afvaardiging deel te nemen aan de verkiezing voor de Europese CMO van het Jaar.

Lees meer
Ogilvy, Sharp en Godin op longlist Lifetime Marketing Achievement Award de Redactie

Op de shortlist voor de Lifetime Achievement Award for Marketing prijken – vanzelfsprekend – niet de minste namen, en de Award kan ook postuum worden uitgereikt. De winnaar wordt gekozen door de besturen van de aangesloten brancheclubs (waaronder NIMA).

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeers Yvonne Nicasie

Deel marketing met jonge mensen! Fit for the future zijn betekent dat organisaties de jonge generatie koesteren en een plek geven, volgens marketingprofessional Emiel Schiphorst. “Een beeld schetsen bij ‘The future of marketing’ doe ik graag aan de hand van drie invalshoeken: omgevingsinvloeden, operationele branche-ontwikkelingen en persoonlijke ontwikkeling.” Lees hier het hele artikel van Emiel …

Lees meer
(NIMA Podcast #2) AI for Marketing – What to do? de Redactie

In deze podcast spreken we vooral over ‘What to do with AI & Marketing’, of om het wat minder cryptisch te omschrijven: Wát is ons als marketingvak in de afgelopen anderhalf jaar overkomen, waar staan we nú en waar moeten we op letten. Wat zijn de next steps?

Lees meer
SRM en NIMA nodigen uit voor ‘NIMA B in One Hour’ de Redactie

Als je al jaren met het idee rondloopt om een NIMA-opleiding te volgen of juist nét bezig bent om rond te kijken wat je zoal zou kúnnen leren over marketing, dan is wordt dit een heel welbesteed uur.

Lees meer
(NIMA Podcast #1) AI for Marketing – What to think? de Redactie

In deze podcast spreken we vooral over ‘What to think about AI & Marketing’, of om het wat minder cryptisch te omschrijven: Wát is ons als marketingvak in de afgelopen anderhalf jaar overkomen, waar staan we nú en waar moeten we op letten. Wat zijn de next steps?

Lees meer