Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Lone Wolf B2B marketeer – Gebruik je data als goudmijn De redactie

Tijdens de afgelopen B2B Exchange bij AFAS in Leusden stond ik tijdens de ronde-tafel-sessies binnen B2B bij het onderwerp data science. Tijdens de sessie werden er allerlei mooie systemen benoemd die aan elkaar gekoppeld kunnen worden, zoals Marketing automation, CI en CDP (Customer Data Platform). Als kers op de taart hebben m’n tafelgenoten ook nog eens een team …

Lees meer
Privacy-vriendelijke datastrategieën De redactie

Contextueel adverteren wint terrein als alternatief voor gepersonaliseerde advertenties. ‘Big tech’ blijft vooral voor kleinere partijen de datapartner bij uitstek. Het zijn de highlights uit een nieuw rapport, waarvoor de onderzoekers gesprekken voerden met experts uit de branche maar waarvoor het ook samen met PanelWizard 544 professionals – werkzaam bij bedrijven in de online advertentieketen …

Lees meer
Marketing in Financial Services; psychologie, technologie en data De redactie

Marketing voor banken, verzekeraars, hypotheekadviseurs hééft ontegenzeggelijk een beetje schijn tegen, want ‘toch wat saai’ en sinds 2008 ook niet altijd onbesproken. En tóch is het een hele mooie categorie-afslag in het marketingvak. Daar zijn verschillende redenen voor, maar de belangrijkste moet toch zijn dat we er állemaal mee te maken hebben. Je kunt géén …

Lees meer
10 customer experience trends voor 2023 De redactie

Het zijn lastige tijden voor consumenten, bedrijven en hun werknemers. De post-pandemische en politiek instabiele wereld van de recessie heeft op veel mensen flinke impact. Het is dan ook geen wonder dat veel bedrijven harde beslissingen moeten nemen en bezuinigingen overwegen. Dat is niet meer dan normaal in de huidige context. Maar ik geloof ook …

Lees meer
Must-read voor B2B Marketeers De redactie

Interessant paper van McKinsey over de toekomst van B2B Sales. Veel aanknopingspunten voor Marketing om de samenwerking met Sales aan te gaan of te versterken. Voorbeeld: “Today’s buyers are more technically savvy. They’re more digitally savvy. They’re spending more time on their devices. And they want to engage on their time, not your time.” 

Lees meer
Ingmar de Lange wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 met Sterk Digitaal Merk De redactie

‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022. Ingmar De Lange heeft met zijn publicatie “een vernieuwend en degelijk onderbouwd boek over merkbouw neergezet,” aldus de jury. De jury prijst De Lange om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie …

Lees meer
Ruud Knorr (Royal Flora Holland) wint prijs van beste Chief Commercial Officer 2021 De redactie

Tijdens SMA verkiezing voor de beste Chief Commercial Officer 2021 bleek Ruud Knorr (Chief Commercial Officer bij Royal Flora Holland) met de eer te gaan strijken. De jury onder leiding van Gijs Derks (Milgro) roemde in de toelichting het doorzettingsvermogen waarmee Ruud voor Royal Flora Holland het voortouw heeft genomen en in tijden van grote …

Lees meer
Wat wordt de marketingagenda van 2023? De redactie

Jaarlijks bepalen wij aan het eind van het jaar samen wat de marketingagenda voor het nieuwe jaar is! Neem deel aan het onderzoek van de European Marketing Confederation (de koepel van Europese marketing-beroepsorganisaties), mogelijk gemaakt door Kantar. Doe jij mee door te delen wat de belangrijkste onderwerpen, de grootste uitdagingen en welke competenties in jullie …

Lees meer
Marketeers van duurzame producten en diensten zijn helden! De redactie

Onlangs zat ik in een jury voor prijzen voor onder anderen de beste reclamecampagnes in Nederland. Ik probeerde toen bij een collega belangstelling te wekken voor het idee om een speciale categorie in het leven te roepen voor duurzame producten en diensten. Mijn belangrijkste reden hiervoor is dat de marketing hiervan nog een graadje moeilijker …

Lees meer