Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Zo zorgt Alexandra Legro (Hunkemöller) voor consistente communicatie Alva van Beek

Hunkemöller heeft de afdelingen marketing (ongeveer dertig personen) en omnichannel (zeg maar, e-commerce, twintig man/vrouw) door elkaar gehusseld en bij elkaar aan blokken gezet. Dat zegt Alexandra Legro, global marketing & communications director én boardmember bij Hunkemöller International (foto), in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Het doel was om de twee afdelingen nog doelgerichter met …

Lees meer
Martin Huisman: ‘Marketing maakt veel los. Het is een race for relevance’ Alva van Beek

Marketing maakt veel los bij mensen. Het aantal grote en kleine denkers dat wekelijks vindt iets te moeten zeggen hoe het ‘allemaal verder moet’ is enorm. Toen we marketinghater Teun van de Keuken dit voorjaar vroegen om de NIMA Marketing Day te komen openen, vroeg hij zich oprecht af of we een stelletje masochisten zijn. …

Lees meer
‘51% van Nederlandse webwinkels kan geen online marketeers vinden’ Alva van Beek

Ruim de helft van de Nederlandse e-commerce bedrijven heeft ‘zeer moeilijk vervulbare vacatures’, blijkt uit onderzoek onder leden van Thuiswinkel.org. De belangenvereniging pleit voor het versneld omvormen van curricula in het hoger onderwijs en herscholing van huidig personeel. ‘De vijver van gekwalificeerd personeel is te klein om aan alle vraag te voldoen’, concludeert Thuiswinkel.org vanochtend …

Lees meer
4 op de 5 marketeers niet tevreden met de manier waarop creatief werk wordt geleverd Alva van Beek

Het lukt marketeers maar niet om hun content juist en op tijd aan te passen aan al die verschillende touchpoints. Veel marketeers hebben grote moeite om hun content -en creatieve proces- geschikt te maken voor alle verschillende kanalen en verschillende landen waarin hun producten worden verkocht. Zo zegt CMO Council. Het marketeers-netwerk deed hiervoor onderzoek met HH …

Lees meer
Marketing and insight are teaming up to drive better business Alva van Beek

Collaboration between marketing and insight is helping both sides of the partnership make better decisions to devise stronger, more consumer focused campaigns that drive businesses forward. At online retailer Shop Direct the close relationship between marketing and insight is helping improve the company’s fundamental understanding of customer needs, attitudes and habits, both in and out of …

Lees meer
Marketing innovation trends revealed Alva van Beek

Views on what constitutes marketing “innovation” vary, but four themes, ranging from the facilitation of brand purpose to disruption of category norms, are evident in a new WARC report. The WARC Innovation Casebook 2017 analyses the key themes and summarises the winning case studies from the recent WARC Innovation Awards, and presents the views and opinions of …

Lees meer
‘Top-adverteerders nog maar voor een derde afhankelijk van payed media’ Alva van Beek

De top 20 realiseert gemiddeld gezien bijna tweederde van de mediawaarde via earned media, maar de verschillen zijn groot per merk. Owned media dragen veruit het minst bij. De trend dat de grenzen tussen adverteerder en publisher vervagen en dat door de digitalisering merken steeds meer investeren in eigen mediakanalen, lijkt niet op te gaan …

Lees meer
Een interview met Mijke van Ballegooijen, directeur customer experience KLM Alva van Beek

KLM startte in 2016 met het aanscherpen van de ‘purpose’. Deze strategische reflectie leidde uiteindelijk tot de beslissing om KLM te veranderen in een volledig klantgerichte organisatie. Directeur customer experience KLM, Mijke van Ballegooijen, legt uit voor welke uitdagingen ze het afgelopen jaar kwam te staan en wat er de volgende stappen zijn. Lees verder …

Lees meer
Do You Know Your Why? Your Content Marketing Success Depends on It Alva van Beek

After listening to This Old Marketing Episode 116, Professor Marc Resnick from Bentley University responded shortly before his death with the following commentary: “Which would energize me (or anyone) more as a creative business professional? Creating content that has the primary purpose of driving the sales pipeline and a secondary purpose of improving the life of …

Lees meer