Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
How to Use Online Communities for a Marketing Strategy Driven by Customer Data Alva van Beek

In today’s hyper-connected world, shoppers are using all channels—mobile, digital, social, physical—to interact with brands throughout the purchase journey, but marketers are having trouble connecting with customers at the right time in the right channel. Fully 50% of companies are struggling with this issue and with understanding their customers, recent research from Forrester finds. Forrester …

Lees meer
Stop boosting all your content on social Alva van Beek

Go to any brand’s social page today, chances are its flooded with content. While creating content is no doubt healthy for a brand’s overall organic growth, too much paid content can be a bad thing. “Its very difficult for marketers, when they create content, to decide which content will yield the highest return on investment,” …

Lees meer
Vier manieren om met dark psychology aan de slag te gaan Alva van Beek

Door Tom De Bruijne* Laten we gelijk in het diepe springen. Hieronder volgen enkele suggesties vanuit de gedragspsychologie. Principe 1: Chutes Chutes zijn technieken om de aandacht van je toehoorder te vernauwen en te kanaliseren. Enkele voorbeelden die aan bod kwamen in de presentatie waren hoe sekteleiders volgers rekruteren (door hun aandacht te focussen op …

Lees meer
#NIMAMD Arthur Simonetti (DSM): Teun van de Keuken is de personificatie van de nieuwe marketeer. Alva van Beek

Arthur Simonetti, voorzitter van de NIMA B2B Marketing-Community en marketing director DSM, is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Day. MarketingTribune stelde hem een paar vragen. Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen? Het is een unieke gelegenheid om als marketeer je kennis van het vak te vergroten en up …

Lees meer
#NIMAMD Interview Teun van de Keuken: ‘Misschien hebben marketeers een masochistische inslag?’ Alva van Beek

‘Als mensen denken dat ik veel positiefs over hun werk te vertellen heb, dan vrees ik dat ik ze moet teleurstellen.’ Teun van de Keuken is één van de topsprekers op de aanstaande NIMA Marketing Day. ‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alle …

Lees meer
Dit is waarom reclamebureaus journalistieke redacties beginnen Alva van Beek

Steeds meer bureaus gaan aan de slag met een eigen journalistiek team. Op welke manier doen ze dat en is dat wel zo’n goed idee? Dept Agency’s Second Degree opent deze maand officieel de deuren van Newsroom, een journalistieke redactie. Aan het hoofd staat geen marketeer, maar een ervaren journalist: Freek Staps, voormalig Amerika-correspondent van NRC en oud-chef …

Lees meer
‘Purpose marketing is prima, maar predik met mate’ Jeroen Bartels

Vage beloften over een betere wereld en duurzaamheid zijn niet langer genoeg, merken moeten partij kiezen, doelen stellen, daadwerkelijk verandering teweegbrengen. Budweiser diste Trump, Apple en andere techbedrijven zwaaiden met de regenboogvlag, en onlangs deed ook ons eigen Heineken een duit in het wereldverbeterende zakje. In Worlds Apart, gemaakt door Publicis London, laat het mensen …

Lees meer
Six Digital Marketing Trends to Budget for Today Alva van Beek

Considering the rapid pace of change in the digital marketing world, knowing what trends to pay attention to can be tricky. Luckily, the team at MDG Advertising has put together an infographic illustrating the six main areas on which marketers should focus. Here are some highlights from the ad agency’s infographic: • Data cleansing and quality …

Lees meer
The big debate: Is coding a must-have skill for marketers? Alva van Beek

Highly creative, commercially savvy and digitally literate – just some of the attributes required of marketers in 2017. And it doesn’t stop there. Over the past few years there have been a growing number of calls for marketers to add ‘competent coder’ to their skill set. But is coding really intrinsic to a marketer’s job, and if not, …

Lees meer