Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Door Margot Schreuders* “Alles wat we bij ING doen heeft relevantie voor het dagelijks leven van klanten: of je nu een reis boekt, je lunch betaalt, stopt met werken of gaat samenwonen. In alle doelen en dromen die mensen hebben, spelen geldzaken een rol. Met contentmarketing willen we consistent aanwezig zijn, maar wel op een …
Sinds 1 april 2017 maakt contentmarketingbureau Eddit uit Eindhoven deel uit van NIMA Business Member PauwR Digital Marketing uit Tilburg. PauwR voegt hierdoor contentmarketing en leadkwalificatie toe aan zijn dienstenpakket op het gebied van digital marketing. Beide oprichters zeggen zeer verheugd te zijn met de overname die volgens hen aanzienlijke voordelen biedt voor hun …
From creative programmatic and targeted content to emerging technologies like virtual reality and artificial intelligence, the sheer variety of ways to communicate with consumers makes 2017 an exciting time to be in marketing. Unilever chief marketing and communications officer Keith Weed, however, would go a step further. Speaking at Advertising Week Europe last month, Weed argued that the …
Amsterdam 13 april 2017 – De Ledenraad van NIMA heeft Desiree Simons benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met Mabel Nummerdor en Martin Huisman vormt zij nu het driekoppige bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, …
The idea of a chief growth officer or chief customer officer is an affront to all chief marketing officers. They might as well call it chief-because-we’re-not-growing officer. Or chief-because-we’ve-lost-sight-of-the-customer officer. These roles are designed to compensate for something that’s not happening. It’s an acknowledgement that marketing isn’t working and, in the irony of ironies, marketing …
Naar aanleiding van een interview dat ik had met NU.nl’s hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman kreeg ik de vraag of ik ook de commerciële redactie wilde interviewen. In mijn betoog “Fuck bereik, ga voor impact” beweer ik dat je als titel beter kunt beslissen over welke commerciële samenwerkingen je aan kunt gaan als je exact weet wat je …
A new global study has suggested chief financial officers are planning on giving their backing to marketing. According to a report by American Express and Institutional Investor, which surveyed 100 of the most senior finance executives at major brands, 31% plan to increase their investment in advertising, marketing and PR over the next 12 months, …
Marketers need to consider factors such as short-termism, “hyperbolic” discounting and other principles from behavioural economics as they seek to build connections with consumers, a leading executive from FCB has argued. Matthew Willcox, Founder/Executive Director of FCB’s Institute of Decision Making, discussed this subject at the Advertising Research Foundation’s (ARF) 2017 Annual Conference. And he …
Marketers using data to inform strategy is not a novel concept. Yet the process for harnessing this information and the amount and type of data available to marketers have converged to redefine data-driven marketing in 2017. Data that is siloed by applications, teams, and legacy systems has resulted in incomplete or incongruent resources. Access to …