Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Heijmans: digital marketing als aanjager voor verandering in positionering en organisatie Alva van Beek

Door: Anja Bekkers * De bouwproductie gaat dit jaar groeien met 4,5 procent. Zowel woningbouw, utiliteitsbouw als grond-, weg- en waterbouw profiteren. Dat is goed nieuws voor Heijmans, dat het afgelopen jaar in zwaar weer kwam. Een aantal forse hoofdpijnprojecten versterkt de overtuiging dat de bouw anders kan en moet. Hoe maakte dit bedrijf de …

Lees meer
The era of price promotions is over Alva van Beek

One of the biggest and strangest reversals in recent marketing history is taking place, unnoticed by most, in the supermarket aisles of the UK. In these fantastical days of Trump, Brexit and ad fraud, this statement might strike you as somewhat odd. But trust me, what’s going on with price promotions right now is worthy …

Lees meer
‘Marketers must empower their agencies to fail’ Alva van Beek

My cell biology degree course taught me three things: a lifetime’s worth of Simpsons quotes (do NOT get me started), ‘herbal’ cigarettes are not a career choice and advances in science come from disproved hypotheses. And although I’m not denying the transformative power of ideas, perhaps that grounding in learning-through-failure is why eulogising ‘Creativity’ as …

Lees meer
Making sense of the digital terms moving into mainstream marketing Alva van Beek

Last year was notable for a sense of realism. In 2016, Coca-Cola closed its startup incubator, Unilever moved to zero-based budgeting and McDonald’s signed a zero margin deal with Omnicom. A year of broader tumult may have caused marketers to refocus, bringing a semi-backlash against many bright, young marketing technologies. Commentators such as Econsultancy CEO …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2017: Hunkemöller Beste Marketingbedrijf van Nederland Alva van Beek

Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars. Amsterdam – 30 maart 2017 vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met ongeveer 400 marketeers was de derde editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes. De Dutch Marketing Awards …

Lees meer
Marketeer Robbert de Vreede van Unilever Foods Benelux: ‘Nederlandse consumenten eten steeds bewuster en zijn vaker flexitariër’ Alva van Beek

Op basis van de marketing-insight dat Nederlandse consumenten steeds bewuster eten en vaker flexitariër zijn, wil foodmerk Knorr consumenten op een laagdrempelige manier ook kennis laten maken met vegetarisch eten. Vanaf nu is daarom op elke variant Wereldgerechten én op de maaltijdmixen een recept te vinden voor ‘een dagje zonder vlees’, belooft het merk. Ook …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2017: De juryrapporten Company, Start Up, Scale Up en Internal Branding Alva van Beek

Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars, maar álle genomineerden en finalisten strekken tot ‘voorbeeld voor Marketing Nederland’. Lees hieronder hoe de jury tot deze winnaars kwam. DMA Start Up Of The Year 2017 Algemeen De jury was erg blij …

Lees meer
Microsoft: ‘CMOs are not comfortable with the growing role of tech’ Alva van Beek

There has been an explosion in the marketing technology available to marketers. The latest estimate from chiefmartech estimates that in 2016 there were 3,874 martech solutions, double the previous year. This year’s estimate, due out later this month, is likely to tell a similar story. This is a concern for Microsoft’s US marketing chief Grad …

Lees meer
BT and RBS on why marketers should kill off the word ‘digital’ Alva van Beek

BT’s top marketer has called for marketers to stop using the word ‘digital’. Speaking on a Marketing Society panel at Advertising Week Europe yesterday (22 March), its chief brand and marketing officer Zaid Al-Qassab claimed that by prioritising digital, marketers only weaken their advertising and chase all the wrong metrics. “We need to stop saying …

Lees meer