Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
BT and RBS on why marketers should kill off the word ‘digital’ Alva van Beek

BT’s top marketer has called for marketers to stop using the word ‘digital’. Speaking on a Marketing Society panel at Advertising Week Europe yesterday (22 March), its chief brand and marketing officer Zaid Al-Qassab claimed that by prioritising digital, marketers only weaken their advertising and chase all the wrong metrics. “We need to stop saying …

Lees meer
Thecla Schaeffer (G-Star): ‘Kickboksen is mentaal uitdagend, je moet meteen in het hier en nu zijn’ Alva van Beek

Schaeffer, chief marketing officer bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. ‘Vrouwen mogen wel wat uitgesprokener zijn in wat ze willen.’ Wie het imposante kantoor van G-Star aan de Amsterdamse ring bezoekt, voelt zich klein. Met de parkeerfaciliteiten voor een klein voetbalstadion en de hoge glazen doorkijk-architectuur weet je …

Lees meer
Curious, accountable and collaborative: The key characteristics a marketer must possess Alva van Beek

Marketing Week caught up with three top marketers at Marketing Week Live to discuss what the marketing team of the future will look like. By Marketing Week Reporters 23 Mar 2017 1:59 pm Marketers must be curious, collaborative and accountable, in order to influence key stakeholders in their business and make a difference, according to Mark …

Lees meer
Seven SMS Best-Practices and Tips for Marketers Alva van Beek

As with any marketing tactic, there are good, bad, and really bad ways to use SMS (short messaging service), too, for marketing. So here are some expert tips and best-practices to help you avoid pitfalls and guide you on the path to the right way to do SMS marketing. 1. Consent is critical Every blog …

Lees meer
Zo kies je de beste marketingtechnologie voor jouw bedrijf [stappenplan] Alva van Beek

Hoe maak je als marketeer de juiste keuzes bij het bouwen van je eigen marketing technology stack? Ondanks dat iedereen weet dat marketing steeds meer technologiegedreven is, hebben velen nog moeite met het kiezen van de juiste technologie en lopen marketeers nog vaak genoeg rond met vragen over de technologie die ze nodig hebben. In dit artikel …

Lees meer
NIMA e-book Community B2B Marketing Thema’s 2017 Alva van Beek

Welkom bij NIMA Community B2B Community B2B is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Community B2B. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je het e-book …

Lees meer
Want To Survive Digital Disruption? Make Experience Your Business Alva van Beek

Following a far-out digital light show that was perfect for this 50th anniversary of the “Summer of Love” in 1967 San Francisco, Adobe CEO Shantanu Narayen told the record Summit audience of 12,000-plus in Las Vegas that “digital transformation is all or nothing.” Narayen, speaking Tuesday morning at the opening general session of the conference, …

Lees meer
Thecla Schaeffer (G-Star) over leiderschap Alva van Beek

‘Ik snap die preoccupatie met leiderschap niet zo goed.’ Thecla Schaeffer, cmo bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor haar? Hoe ziet jouw gedroomde leider eruit? ‘Wat is toch die fascinatie met leiderschap? Laatst werd ik ook gebeld door iemand die met mij wilde sparren …

Lees meer
Google under fire as brands pull advertising and ad industry demands action Alva van Beek

  French media group Havas has pulled all its spend from Google and YouTube. Its UK CEO Paul Frampton says: “We have a duty of care to our clients in the UK marketplace to position their brands in the right context where we can be assured that that environment is safe, regulated to the degree …

Lees meer