Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Op dit moment overweegt meer dan de helft van de Nederlanders bij de aankoop van producten of diensten een duurzaam alternatief – zelfs als dit meer kost. Tegelijkertijd weten steeds minder mensen waar ‘duurzaam’ feitelijk voor staat. Die onwetendheid zet onbedoeld een rem op een verdere verduurzaming van de samenleving. Dat concludeert Triodos Bank naar …
Few people in the UK feel they are well represented by brands, according to a new survey, which raises questions about the whole concept of brand purpose and marketers’ understanding of their audiences. A report by the Crispin Porter & Bogusky agency, based on a survey of 2,007 UK adults as part of a project …
Unilever is focusing on local products in response to the “return of nationalism” among consumers and appetite for local products. Speaking on a results call today (26 January), Unilever’s CEO Paul Polman said it has seen the world become more “multipolar” with local tastes and nationalism playing a bigger role in consumers’ lives. “This is …
Marketers and publishers have yet another variable to consider as academic research suggests that genes may play a significant role in how people engage with online media alongside environmental factors. A study of online media use in 8,500 teenage twins, published in the journal PLOS ONE, compared identical twins (who share 100% of their genes) …
Gebrek aan transparantie en onduidelijkheid over gebruik van data werken insource trend in de hand. Hoe bepaalt technologische verandering de agenda van de marketeer? Die vraag staat centraal in het Digital Marketing Innovation Research rapport van IAB Nederland. Het rapport is opgesteld in samenwerking met IAB’s vaste onderzoek partner Deloitte Digital en beschrijft de …
Put aside engagement, site visits, and app downloads for a second. Companies, instead, should focus on generating “wantedness,” according to a new study by Wunderman. Here’s the context: Traditionally, loyalty has been measured based on consumers’ affinity to a particular brand. Wunderman’s study, “Wantedness,” reverses that concept, maintaining that brands must use data and technology …
Marketers need to do a better job at marketing the value of marketing to the rest of their business. First step? Lose the jargon, says Thomas Barta, marketing leadership expert and co-author of leadership book ‘The 12 Powers of a Marketing Leader’. Great marketing communication is jargon-free so the customer message makes it through loud and clear. So why do …
Only affluent millennials truly exhibit different characteristics from older generations and non-affluent millennials, according to BBC research that also identifies a sub-group among their number who respond strongly to brands. Numbering around 29 million – out of a worldwide millennial population of 950 million – these “super-charged” affluent millennials are crucial to brands, the research …
Zaken als productkwaliteit en duurzaamheid zijn veel belangrijker. Er bestaat een gebrek aan merkloyaliteit onder 18- tot 34-jarigen, zo zeggen onderzoekers op basis van onderzoek gedaan door het Amerikaanse bureau YouGov en cloudbedrijf GT Nexus. Volgens het onderzoek geeft 67 procent van de Amerikaanse millennials toe dat ze in de afgelopen 12 maanden hun favoriete …