Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Op 30 maart wordt bekend welke personen en bedrijven aan de haal gaan met de Dutch Marketing Awards; de vakprijzen voor het beste marketingbedrijf, beste marketeer en beste marketingtalent. In de categorie ‘Marketing Start Up of the Year’ beoordeelt de jury nieuwe bedrijven die iets héél goed hebben gedaan in hun marketingstrategie. Juryvoorzitter Erik van …
Chief Geluk en Register Marketeer: ‘onze ambitie is om veel meer vrouwelijke topmarketeers te bewegen RM te worden’ Ons land telt duizenden beoefenaren van het vak marketing. Sinds enkele jaren bestaan er erkende kwaliteitskeurmerken om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers herkenbaar te maken. De zeer ervaren en hoog gekwalificeerde marketeers kunnen Register Marketeer worden. Je komt …
Digital advertising and customer events are marketers’ top areas for planned investment in 2017, according to recent research from Autopilot. The report was based on data from a survey of 505 marketing decision-makers based in the United States. Some 30% of marketers say they plan to invest in digital advertising in 2017, and 30% plan …
Diversity was by far the biggest topic of the year, and going by Campaign’s most-read features of the year, readers were interested in delving further into the topic. It wasn’t just about gender equality but analysing the reasons there are so few women in top roles in agencies and marketing divisions. Returning to an industry …
Compared with just a decade ago, consumers have an unprecedented amount of control over the content they see across all media. DVR and premium streaming services ensure they don’t have to sit through advertisements; and, as TV falls from its once tall pedestal, mobile is swiftly taking its place. Tellingly, research suggests the new generation …
Sinds 2008 volgt Ronald Pont vertrouwen in de financiële sector. Dit jaar schrijft hij over het belang van context voor revolutie, oriëntatie op burgers en publiek. Alleen banken en verzekeraars die een spilfunctie vervullen in het financiële wel en wee van de samenleving, zullen door de markt worden vertrouwd. Versnelling Veel global consultancybedrijven jubelden het …
Consumers can change their mind about buying a product or service at any stage of the purchase journey and for any number of reasons but two new pieces of research find poor customer service and lack of availability are the main turn-offs. Getting a customer to consider a brand, see its advertising, research a product or service, and begin …
Marketers who look only at the immediate bottom-line effects of mobile shopper activity on retailing are missing important clues about the future, according to new research published in the Journal of Advertising Research (JAR). “Mobile still is not a significant channel in driving actual purchases,” writes Gian Fulgoni, CEO of measurement and analytics firm comScore, …
Watching Super Bowl ads has become practically a sport all its own. Every year, fans buzz about which commercials will be the funniest, the most heart-wrenching, or the most entertaining. And, as we all know, brands shell out big bucks for spots during the game. But, in 2013, Oreo made waves with an ad that …