Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Thomas Cook shows gay kiss in order to reflect a ‘modern population’ Alva van Beek

Thomas Cook claims its new ad campaign ‘You want, we do’ is “bold and contemporary” as it features a gay kiss and gay parents. The main TV ad, which will debut on Christmas Day and is set to the song ‘Get Ready’ by Stella Talpo, is one of five adverts that will showcase Thomas Cook’s …

Lees meer
‘Een content overkill? Dat is de grootst mogelijke onzin’ Alva van Beek

Wayne Parker Kent stort zich sinds februari met The Agency vol op contentmarketing. En dat gaat niet om snel scoren met een viral, wel om merken bouwen. ‘We meten liever na een halfjaar de merkassociaties door.’ In februari van dit jaar kondigde uitgever Wayne Parker Kent aan met een eigen reclamebureau te beginnen, gespecialiseerd in …

Lees meer
Hier zijn ze: de 40 meest inspirerende merken van 2016 Alva van Beek

Wat kunnen marketeers doen met de inspiratie van Tony’s, Tesla & Dopper? Tony’s Chocolonely, Tesla en Dopper, drie social enterprises vormen samen de top 3 van de 40 meest inspirerende organisaties van Nederland. Bekende merken zoals Coca-Cola, G-Star en Unox verdwijnen juist uit de zesde Inspirerende 40 van bureau Synergie. De uitkomsten van deze lijst …

Lees meer
Dutch Marketing Awards: Dit zijn de Beste Marketingbedrijven van Nederland Alva van Beek

Op 30 maart worden de Dutch Marketing Awards uitgereikt. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de jury de genomineerden bekendgemaakt in de categorieën Start Up, Scale Up, Company en Internal Branding Company of the Year 2016. Van Eck over de genomineerden: ‘De genomineerden leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde bedrijven in staat …

Lees meer
Professor Victor Lamme ontleedt drijfveren consument Alva van Beek

Met zijn net verschenen boek ‘Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft’ legt professor Victor Lamme, bekend van zijn MRI-hersenonderzoeken, belangrijk consumentengedrag bloot. Interessante kost voor marketeers, die bijvoorbeeld benieuwd zijn waarom in de winkel massaal naar afzichtelijke Uggs gegrepen werd. En wat Booking.com slim doet om u met basis-emoties tot conversie aan te …

Lees meer
Creative Marketer of the Year 2016: Ikea Alva van Beek

Ikea was the unanimous winner of the Creative Marketer of the Year accolade, which recognises outstanding marketing communications aimed at consumers. The retailer’s body of work is distinctive, emotionally resonant and brilliantly strategic. This is the third year of Ikea’s “The wonderful everyday” campaign, led by country marketing manager Laurent Tiersen, which is bringing real benefits to …

Lees meer
Female marketing directors earn 17% less than male peers Alva van Beek

Female marketing and sales directors are paid almost a fifth less than their male counterparts, new data by the Office for National Statistics (ONS) has revealed. While men on average earn £36.45 per hour, or around £75,744 per year, women make £30.20 per hour (£54,667 per year). And, compared to men, only a quarter (26%) …

Lees meer
What CMOs Must Nail In 2017 To Succeed In The ‘Experience Business’ Alva van Beek

For marketers, the more things change, well, the harder it is to keep up. That’s because, as we head into 2017, we know now that nothing will ever be the same in our new digital world where consumers are in charge. So, strategically, what does that mean for CMOs? To find out, we turned to …

Lees meer
Het tipping point in marketing Alva van Beek

Media digitaliseren snel, daarover is iedereen het wel eens. Rond 2020 zouden alle media wel eens volledig gedigitaliseerd kunnen zijn. Maar wanneer is het tipping point? En wat zijn de gevolgen? Het tipping point of kantelpunt is bereikt wanneer de kritische massa een omvang heeft gekregen die massale adaptie niet meer in de weg staat. …

Lees meer