Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
PwC voorziet geleidelijke neergang traditionele media Alva van Beek

Trends en voorspellingen uit de E&M Outlook. De E&M Outlook, het jaarlijkse rapport van PwC naar de stand van zaken in media en entertainment, signaleert dit jaar vier belangrijke verschuivingen: 1) transformatie van businessmodellen, 2)) veranderende demografie,  3)  het veranderende speelveld door concurrentie van digitale reuzen als Google, Apple en Facebook, en 4) een overdaad aan …

Lees meer
Marketers still have ‘their heads in the sand’ around agency rebates Alva van Beek

Despite the Association of National Advertisers (ANA) claiming agencies are aware and regularly mandate controversial practices including cash rebates, David Wheldon, CMO of the RBS Group, says “too many marketers” still have their “heads in the sand”. It is a “surprise” the practice of agency rebates isn’t a bigger issue, according to David Wheldon, CMO …

Lees meer
Can an in-house content division boss a network of natives? Alva van Beek

The company has previously experimented with content offerings such as All Things Hair and their more recent tie-up with Vice, Broadly, but nothing as bold and as close to the 100VE mothership. You can see what it was thinking. Traditional media like TV and print is haemorrhaging younger audiences. Meanwhile in digital channels the game is …

Lees meer
The rise of the programmatic consumer Alva van Beek

Programmatic marketing is increasingly being matched by programmatic consumption, in which consumers avail themselves of algorithms to make decisions on their behalf, so saving time and attention for other things. According to J Walker Smith, executive chairman of Kantar Futures, this “Know-Demand Economy” requires marketers to radically rethink how they interact with customers. Writing in …

Lees meer
‘Marketing attribution is not always effective and insights are not acted upon’ Alva van Beek

Marketing attribution of some sort is widely used by businesses across Europe, but it’s not always effective and insights gained are frequently not acted upon, a study has said. The State of Marketing Attribution, a report from Econsultancy and AdRoll was based on a survey of 590 marketing professionals, both in-house and client-side, across the …

Lees meer
Almost half of British consumers choose to ignore brands on social media Alva van Beek

Almost half of Brits (40%) ‘actively ignore’ social posts or ads from brands, according to a new study by Kantar TNS, which polled 70,000 global consumers, of which 3,200 were British. On a global basis, just over a quarter (26%) of consumers choose to ignore branded content, while 34% feel ‘constantly followed’ by online advertising. …

Lees meer
In 5 stappen je community verbeteren met relevante content Alva van Beek

Je kunt het bijna niet gemist hebben, onlangs werd de iPhone 7 met veel tamtam aangekondigd en losgelaten op de Nederlandse markt. Heb je wel eens naar een presentatie van Apple gekeken? Met een stalen gezicht wist Steve Jobs ons iedere keer weer te vertellen dat de nieuwe iPhone toch echt de allerbeste ooit was. …

Lees meer
Het merk in identiteitscrisis Alva van Beek

In 2014 kondigde SWOCC het groots aan: er moet een Chief Brand Officer komen. Dit kwam uiteraard niet uit de lucht vallen. Het merk is bezig aan een opmars, en dit is de volgende stap naar volwassenheid. We zijn nu twee jaar verder, dus tijd om een balans op te maken. Die CBO, die zien …

Lees meer
Unilever CMO Keith Weed: Three things all marketers can do to eliminate ad fraud Alva van Beek

Advertisers have a responsibility to fight ad fraud, not just because it costs money but because it is illegal, funds criminals and puts our customers at risk. Here are a few things we can all do to make a difference. If you happened to be hanging around in San Francisco 25 years ago, you might …

Lees meer