Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
How marketers can press agencies to do better on diversity Alva van Beek

Amid the furore over Saatchi & Saatchi head coach Kevin Roberts’ explosive comments on women and their apparently differently shaped ambitions, four tweets were particularly potent. Linking to an article about the scandal, Brad Jakeman, president of the global beverage group at PepsiCo, wrote: “Proud to say that I am NOT a client of @wwsaatchi & …

Lees meer
Lidl’s Arnd Pickhardt on what it takes to turn a challenger brand into a contender Alva van Beek

  Live your brand, think tirelessly about customers and do not compromise your expectations – that is the advice of Arnd Pickhardt, the man behind the pivotal Lidl Surprises campaign and winner of Marketing Week’s ‘Visionary Marketer of the Year’ award 2016. Here he shares his advice for achieving effective marketing and customer insight. When Arnd …

Lees meer
Arthur Simonetti (DSM) over B2B Marketing: ‘Niks Beurstijgers’ Alva van Beek

B2B-marketeers zijn net gewone marketeers die in alles doen wat álle marketing-professionals doen. Het verschil zit ‘m hooguit in de doelgroep. Waar bijna iedereen bij ‘marketing’ direct denkt aan het verleiden van ‘consumenten’ als ‘personen’ die door een winkelstraat lopen, richten de B2B-marketeers zich tot organisaties en bedrijven, of beter: de personen die daar werkzaam …

Lees meer
Senior Communicatie Professional: Trots op de titel Alva van Beek

  Interview Mariëlle Kakebeeke –Ruijgrok, Brand Manager Yacht*  Drie communicatieprofs van Randstad Groep Nederland zijn nu Officieel SCP Sinds augustus 2016 is het voor communicatieprofessionals mogelijk om de titel Senior Communicatie Professional aan te vragen en na toetsing te gebruiken. Met een certificering als SCP bewijs je niet alleen over de nodige senioriteit en ervaring te …

Lees meer
Hoe creëer je waarde uit big data? Alva van Beek

Alleen een sterk staaltje verandermanagement zorgt voor een datagedreven organisatie. Tekst: Philippe Baecke   Organisaties die keuzes baseren op big data presteren structureel beter, weet  Philippe Baecke van Vlerick Business School. HIj onderzocht hoe data science stapsgewijs kan bijdragen aan het verbeteren van klantenrelatiebeheer en optimalisatie van proces-efficiëntie. Een gefaseerde invoering blijkt het meest kansrijk …

Lees meer
CMO wisselt weer meer van baan Alva van Beek

Vooral in de (Amerikaanse) retailsector werd in het eerste half jaar van 2016 veel gejobhopt. Een recordaantal CMO’s in de VS vond het afgelopen half jaar een nieuwe functie. Aldus onderzoek van het Amerikaanse werving- en selectiebureau Russell Reynolds. Het bureau houdt al vier jaar bij welke Amerikaanse CMO’s vertrekken en een nieuwe functie krijgen, intern …

Lees meer
Kronenburgh MEAO College nieuwe NIMA Education Partner in mbo Alva van Beek

‘Een goede balans tussen kennisoverdracht en toepassen in de praktijk staat bij ons centraal: Think – Act – Grow!’ Amsterdam – 28 juli 2016 – Kronenburgh MEAO College is toegetreden als NIMA Education Partner. Als beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales maakt NIMA zich sterk voor studenten in het regulier voortgezet …

Lees meer
Guy van Liemt RM, Jan van Bodegom & Marnix Geus over internal branding Alva van Beek

Drie webinars om terug te kijken. Auteur: Sabine van Roon-Orgelist SMP, bestuurslid NIMA Internal Branding Internal branding zorgt voor uniform handelen bij alle medewerkers, dus het verbetert je organisatie. Eens of oneens? Dit en meer stellingen werden onlangs geponeerd tijdens drie lunchwebinars ter gelegenheid van het tienjarige bestaan van de NIMA Internal Branding Community. Luuk Ros, …

Lees meer
[Onderzoek] Aantal marketingvacatures stijgt fors Alva van Beek

Het aantal vacatures voor marketingmedewerkers is in het eerste kwartaal 2016 met 97 procent gestegen, dat voor online marketeers met 26 procent. De vraag naar salesmedewerkers is het sterkst gestegen met 444 procent gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar. De ontwikkeling is kenmerkend voor het vakgebied marketing, sales en communicatie, aldus Yacht. …

Lees meer