Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Facebook will be ‘all video’ in five years, says Nicola Mendelsohn Alva van Beek

With the decline in text and increase in sharing through pictures and video, Facebook’s EMEA vice president Nicola Mendelsohn said she would put money on Facebook becoming “all video over the next five years”. “If I was having a bet I would say video, video, video. Video is happening even faster than mobile and we’re …

Lees meer
Traditional media time declines Alva van Beek

  GLOBAL: The time spent with traditional media by consumers will fall across the board in 2016 as internet consumption – specifically the mobile internet – continues to rise, according to a new report. Zenith’s Media Consumption Forecasts 2016 predicted that mobile internet consumption will increase by more than a quarter this year, climbing 27.7% …

Lees meer
Most Marketers Say Personalization Tools Not Paying Off Alva van Beek

Most personalization efforts help metrics, but not at rates deemed significant A recent survey of B-to-C marketers conducted by global technology hub CEB is revealing a lot about how well marcom and martech tools are at personalizing consumers across several organizations.  Known as behavioral marketing, personalization is defined by the survey as “the use of …

Lees meer
PwC: mediabestedingen verschuiven van uitgeverijen naar video en online Alva van Beek

De bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt groeien de komende vijf jaar met 4,4 procent per jaar, van 1,72 biljoen dollar in 2015 naar 2,14 biljoen in 2020. De bestedingen aan internetreclame en internettoegang groeien het snelst, met respectievelijk 11,1% en 6,8%. Het contrast met de krantensector is groot. De wereldwijde bestedingen in deze sector …

Lees meer
De stad als mediakanaal; is Nederland klaar voor brand urbanism? Alva van Beek

Elke stad een Heineken-plein, Gazelle-fietspad of BMW-viaduct? In het razendsnel veranderende medialandschap zijn merken continu op zoek naar nieuwe manieren om op een relevante manier zichtbaar te zijn. Neem daarbij een terugtredende overheid en slinkende budgetten en de kansen voor nieuwe vormen van stadsontwikkeling zijn legio. Zou je denken tenminste. Heeft brand urbanism, waar merken …

Lees meer
‘Brands today are populated by many people who don’t understand the basics of marketing’ Alva van Beek

  Ahead of the Creative Business Symposium at SohoCreate, which is being held in partnership with Marketing Week sister title Creative Review, Sir John Hegarty shares his views on the role creativity should play in driving business growth and what it takes to be a modern marketer. What role should creativity play in driving business …

Lees meer
Zo maak je zonder ervaring een succesvolle carrièreswitch naar digital Alva van Beek

De digitalisering van onze leefwereld is niet meer weg te denken. Deze digitale revolutie gaat gepaard met een golf aan veranderingen op de huidige arbeidsmarkt. Het zorgt ervoor dat velen, ook zonder ervaring, de stap willen zetten naar de digitale markt. Sofie Ghyllebert van Bloovi.me helpt je met deze 4 stappen van je carrièreswitch een succes …

Lees meer
Client/agency relationships ‘hit a roadblock’ as digital agencies fail to keep pace with brand expectations Alva van Beek

The relationship between clients and their digital agency partners is deteriorating as a skillset gap and confusion over clients’ priorities harm the dynamic. Even agencies that are experimenting with new types of relationships such as alternative compensation models or embedded resources were not particularly bullish. Just 55% of those agencies thought the dynamic was improving, compared …

Lees meer
Global marketing activity steady Alva van Beek

  Global marketing activity continued to grow at a steady rate in May according to the latest Global Marketing Index (GMI). The headline Global Marketing Index remained unchanged from April on 55.1 and represented the continuation of a year-long trend where a flat global index has hidden disparate regional performances. Activity has been strongest in Europe …

Lees meer