Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
[VIDEO] Beltman: ‘Wij willen laten zien dat een social enterprise impact kan hebben’ Alva van Beek

De chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely werd gisteravond uitgeroepen tot ‘Dutch Marketeer of the Year 2016’. Daarmee nam Henk Jan Beltman de prestigieuze titel over van Eneco-topman, Erik van Engelen. Lees ook het uitgebreide interview uit dat Beltman gaf aan het Tijdschrift voor Marketing. Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl

Lees meer
[VIDEO] ‘Er is bij Coolblue veel ruimte voor humor, zelfs op directieniveau’ Alva van Beek

Coolblue werd tijdens de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Internal Branding Company of the Year en liet daarmee Jumbo en het Korps Mariniers achter zich. Wij spraken Joost Bakker (creatief geweten) en Eva Nooitgedagt (merkmoeder) vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl

Lees meer
[VIDEO] ‘Bijenkorf durft te kiezen en zet in op een premium experience’ Alva van Beek

De Bijenkorf werd uitgeroepen tot Dutch Marketing Company of the Year 2016 en liet daarmee Hunkemoller en Ikea achter zich. Wij spraken marketing directeur Suzanne van de Velde vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl

Lees meer
Zo was het op de Dutch Marketing Awards 2016 Alva van Beek

Zie de winnaars op het podium. Dit jaar was het Tropenmuseum de locatie Van links naar rechts: Elsbeth Eilander (chef Tijdschrift voor Marketing), Marketeer of the Year 2016 Henk Jan Beltman (cco, Tony’s Chocolonely), Pascal van Ham (marketingmanager Tony’s Chocolonely) en Martin de Munnik (Neurensics) Het marketingteam van Bijenkorf, de winnaar van de Dutch Marketing Company …

Lees meer
De Bijenkorf Beste Nederlandse Marketingbedrijf Alva van Beek

Gisteren vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met maar liefst 450 marketeers was de tweede editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes voor de organisatie. Een samenwerking tussen NIMA, Adfo Groep en PIM ondersteund door MEC en Marketing Associatie Nederland. Dutch Marketing Awards 2016: ‘Keizerin van retail durfde scherpe keuzes te …

Lees meer
Maximising ROI in digital marketing Alva van Beek

  Digital marketing is far from perfect in terms of measurement and execution, but there are a number of solutions that marketers can adopt to maximise their return on investment (ROI), according to a leading industry figure. Gian Fulgoni, co-founder and executive chairman emeritus of comScore,highlighted four particular areas where marketers need to take care, …

Lees meer
Heineken promotes top marketer Søren Hagh to Italy managing director Alva van Beek

  Heineken has promoted its global marketing director Søren Hagh to managing director in Italy, making him the second marketing chief within the company to have been made a country MD. Hagh has been with Heineken since 2013, when he joined as executive director global marketing. Previously, Hagh held positions at L’Oréal, Diageo and Lego. Heineken …

Lees meer
Why creativity in the digital age means brands are always in beta Alva van Beek

  Digital advances have solved many everyday problems and have streamlined design, but also brought fresh challenges that demand new paths to innovation. Rebecca Coleman looks at how to balance art and science for ideas that cut through the noise. Samuel Beckett’s quote “Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better” …

Lees meer
Successful B2B Marketers Know Customer Experience Is a Three-Legged Stool Alva van Beek

  In the business-to-consumer (B2C) world, support typically happens after a company has earned a customer and relates almost exclusively to an individual’s relationship with a product. Another characteristic of B2C customer service that differs from business-to-business (B2B) is that support is often problem-focused. For example, if a consumer buys a malfunctioning kitchen appliance, he …

Lees meer