Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Het tweede AGF Marketing Event – NIMA De redactie

Hoe succesvol innoveren in groenten en fruit? NIMA Foodchain & Agrimarketing organiseert op dinsdag 29 november het tweede AGF – event ‘Succesvol innoveren in het groenten- en fruitschap’ voor alle marketeers werkzaam in deze sector in samenwerking met GroentenFruit huis.  Tijdens dit event, dat zal plaatsvinden op de HAS Green Academy in Den Bosch, zullen een aantal …

Lees meer
ROAS is het gevaarlijke broertje van ROI De redactie

De directe meetbaarheid van digitale marketing biedt kansen, maar ook bedreigingen. Een focus op ROI en ROAS leidt tot kortetermijndenken, onderinvestering en afbrokkeling van groei. In mijn boek Sterk Digitaal Merk speelt de spanning tussen de korte en lange termijn een belangrijke rol. Digitaal is geneigd zich te richten op de korte termijn. Dit terwijl merken niet zo …

Lees meer
Podcast: Ingrediënten voor een strak CX-kompas De redactie

In deze eerste aflevering van de CX Energy Boost-podcast legt Zanna van der Aa je uit waarom veel organisaties moeite hebben met het vinden van het juiste kompas voor hun CX-programma’s. Wat is de beste manier om te ontdekken welke knoppen je precies moet indrukken om de grootste impact te maken en snelste toename van …

Lees meer
Waarom Sales geen F*** om jouw leads geeft De redactie

Als B2B marketeer herken je je ongetwijfeld in de volgende situatie: Yes we hebben leads gegenereerd die door sales kunnen worden opgevolgd! Binnen de marketingafdeling is iedereen blij en superenthousiast dat er leads worden gegenereerd. Bovendien komen de leads ook nog eens binnen via de marketingcampagnes en zijn ze op jullie eigen website gegenereerd. Vervolgens …

Lees meer
“No one gives a f*** about your brand” De redactie

De vorige keer dat ik het Festival of Marketing in Londen bezocht (maart 2022) miste ik de marketing. Het was randje coronaperiode en de helft van de presentaties ging over cultuur, team en geestelijke gezondheid. Belangrijk allemaal, maar het had niet zoveel met marketing te maken. En als het wel over marketing ging, dan ging …

Lees meer
Gaat het Bruto Nationaal Product op de schop? De redactie

Naar economie kijken gebeurt veelal vanuit onze financiële blik en gericht op groei. Maar is dat nog de maatstaf van onze toekomst? En welke rol speelt ethiek in leiderschap? Hoe kan dat werken in de praktijk van de marketeer? In een sessie met de NIMA Register Marketeers werd ik door drie sprekers geïnspireerd op dit gebied. Hoogleraar …

Lees meer
Marketing heeft momentum en B2B marketeers spelen een glansrol De redactie

Marketeers die voorbeelden geven, hebben het vaak graag over merken die bij iedereen tot de verbeelding spreken, zoals Nike, Heineken, Albert Hein, Picnic, Cool Blue enzovoort. Ze lenen zich tenslotte goed voor storytelling… We gaan een nieuw tijdperk in De afgelopen eeuw leek het wel alsof marketingland voor 99% uit B2C bestond. Zelden hadden we …

Lees meer
Het marketingboek die je wist dat zou komen De redactie

…is eindelijk hier: ‘De kunst van gedrag ontwerpen’ door Astrid Groenewegen. Mensen zijn complex en gedragsverandering is dat ook, maar je kunt méér doen dan veel mensen – ook marketingprofessionals – denken. Als je maar begrijpt hóe mensen beslissingen nemen, heb je goud in handen. Al dat goud bij elkaar is voor het eerst eens …

Lees meer
Nationale Marketing Benchmark: hoe doen winnaars het? De redactie

Dé marketingpodcast van NIMA & SRM met in aflevering 13: Nationale Marketing Benchmark: hoe doen winnaars het? Jezelf meten aan winnaars. In de sport doen we niet anders. In marketing is het minder gebruikelijk. Toch kan het. Met de Nationale Marketing Benchmark, een jaarlijks onderzoek van Mark Stronger en SRM naar effectiviteit van marketing in …

Lees meer