Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
The A World To Win Conference is being organised from 20-24 March 2017 by the Erasmus Happiness Economics Research Organization (EHERO) and the Erasmus Institute for Philosophy and Economics (EIPE), which are celebrating their 5th and 20th anniversary respectively. NIMA has accredited the programme for Monday March 20th with 6 PE points for accredited Marketeers.
‘Heren en dames. Welkom bij het Korps Mariniers. Ik ben kapitein Brouwer en wil één ding met jullie afspreken. Als ik praat, zijn jullie stil. Als je iets te vragen hebt, steek je je hand op. Begrepen?’ fotocredits: defensie.nl Zo startte woensdag 15 februari jl. de ontmoeting tussen de NIMA Internal Branding community en het …
Eind januari ontving CDDN als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …
Met grote verslagenheid hebben wij vernomen dat Gerard Struijf is overleden. Gerard was van 2005 tot 2016 actief lid van het netwerk van Register Marketeers. Voor de NIMA examens hield hij ruim 13 jaar lang zicht op de kwaliteit van de NIMA C examens. Wij zijn Gerard dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor NIMA en …
Recent hebben NIMA en Sqillzer samen met diverse online bedrijven zoals Google, Catawiki, Frankwatching en Travix de handen ineen geslagen om studenten meetbaar te maken op hun kennis en kunde in het digitale vakgebied. Dit hebben zij gedaan middels het ontwikkelen en kosteloos beschikbaar stellen van een brede onlinemarketingtest. Bevestiging niveau digital marketing Fontys en …
RAI, Organisator van hét Influencer Congres tijdens de huishoudbeurs, biedt NIMA-members een exclusieve korting aan. Op het congres wordt onder andere gesproken door Giel Beelen, radio DJ en YouTuber en Patrick Stal, Global Marketing Director TomTom Bandit en heeft als thema: Influencer marketing, wat is het, wat kun je ermee doen en hoe zet je dit succesvol in? …
Op dinsdag 7 februari is de Adviesraad voor de NIMA Marketing Day bijeengekomen in Amsterdam. In totaal hebben ruim 25 NIMA Members deelgenomen aan de eenmalige brainstorm om te komen tot een programma dat zoveel mogelijk facetten van het centrale thema beraakt: ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van …
Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en – natuurlijk – de Marketeer of the Year. De …
NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Sqillzer, dat een omvangrijke online testomgeving heeft ontwikkeld, specifiek voor studenten in hbo en wo om online-marketingkennis en -vaardigheden te testen. De test is vanaf vandaag beschikbaar via de NIMA Kennistoets en ontwikkeld voor studenten die hun online marketingkennis wil testen. Over …