Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
We hebben een bijzonder vak. Iedereen hee ft er verstand van, maar niet iedereen is echt fán van marketing. Daar wil NIMA graag iets aan veranderen. Bijvoorbeeld door heel duidelijk te zijn over algemene regels. Van een professional in het commerciële domein mag immers worden verwacht dat hij voldoende op de hoogte is van wat …
Je persoonlijke ontwikkeling stopt niet met het behalen van het NIMA Diploma Loes Al is 32 jaar en is sinds 2016 NIMA C Gediplomeerd. Ze trad onlangs toe als bestuurslid van de community NIMA Young Professionals. Wie is deze marketingduizendpoot? Als we Loes Al zeggen, dan zeggen we… Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een marketeer is …
NIMA MyCareer is een ware marketing-cloud waar alle leden van NIMA en gediplomeerden een eigen profielpagina hebben en met elkaar in contact kunnen komen. Voor écht ambitieuze marketeers valt er nog veel meer te halen. Jessica Henneman bijvoorbeeld: Jessica Henneman is SMP, Marketing consultant en Product Owner bij Bluedesk. Bluedesk bedenkt, ontwerpt, bouwt én vermarktt …
Detailresult Groep N.V. bestaat uit de supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Geen kleine jongen dus. Daarnaast om vat de organisatie ook de bedrijfsonderdelen Detailresult Productie (twee bakkerijen en een slagerij), Detailresult Logistiek en Detailresult Services. Detailresult behoort tot de grotere bedrijven in het Nederlandse supermarktlandschap: een zeer ambitieuze organisatie waar ondernemen, snelheid van …
NIMA stelt zich ten doel om kennis over de commerciële functie te delen en te toetsen en om professionals in marketing, communicatie en sales te helpen en inspireren bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. Da’s een mooie volzin die letterlijk is geknipt en geplakt uit de missie van onze beroepsvereniging. Permanente Educatie …
Over exact een half jaar, op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met …
NIMA vertegenwoordigt een groot aantal professionals in het vak, maar die professionals hebben onderling óók raakvlakken. Bijvoorbeeld omdat ze in dezelfde regio werken of omdat hun ‘vaksenioriteit’ op eenzelfde niveau is aangeland. Ook zijn er ongeveer 15 ‘specialisatie-platfoms’, community’s die zijn georganiseerd rond specialisaties in het vak. Zo bestaat er sinds kort weer een community …
Op 30 maart worden de Dutch Marketing Awards uitgereikt. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de jury de genomineerden bekendgemaakt in de categorieën Start Up, Scale Up, Company en Internal Branding Company of the Year 2016. Van Eck over de genomineerden: ‘De genomineerden leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde bedrijven in staat …
Het NIMA College van Register Marketeers heeft een nieuw bestuur. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto van de overkoepelende beroepsvereniging NIMA: You learn, you earn and you return. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens …