Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
CMO Board Sessie: Under the rose met de Marketing Chiefs Alva van Beek

Opnieuw verzamelde zich een mooi college van échte beslissers in marketing voor de laatste van de tweemaandelijkse CMO Boardsessies van dit jaar. De sessies zijn exclusief voor marketing chiefs uit het netwerk van de NIMA Top Marketing Club en marketingverantwoordelijken uit het NIMA-netwerk. Als bijzonderheid geldt dat voor NFP-organisaties binnen dat netwerk een zogeheten ‘Public …

Lees meer
Nederlands Instituut voor Marketing viert vijftig jaar verandering Alva van Beek

Bunnik/Amsterdam – 1 december 2016 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft vandaag zijn vijftigste verjaardag gevierd door een tijdcapsule te begraven, precies op de plaats waar de organisatie vijftig jaar geleden is opgericht. De capsule bevat bijdragen van leden over de toekomst van het vak aan de hand van vijftig …

Lees meer
Top Marketing Club CMO Tour naar Gent: Connect, Convert en Collaborate Alva van Beek

Op donderdag 17 november vond de NIMA Top Marketing Club CMO Tour plaats, waaraan ruim 35 marketingbestuurders deelnamen die zijn aangesloten bij NIMA. Toonaangevende marketingbedrijven van Nederland zijn lid van de NIMA Top Marketing Club (TMC). NIMA ondersteunt deze bedrijven bij de ontwikkeling van marketingkennis, het opdoen van inspiratie en faciliteert het kennisnetwerk dat de …

Lees meer
Verse Smoothie voor NIMA-gediplomeerden Alva van Beek

Ruim 90 kersverse NIMA-gediplomeerden én hun vrienden, familie, collega’s of partners, hebben woensdag 16 november in Amsterdam hun diploma in ontvangst genomen tijdens een feestelijke uitreikingsceremonie. Speciaal voor deze gelegenheid was een programma samengesteld dat recht deed aan de enorme prestatie die de kersverse gediplomeerden hebben geleverd of om in de woorden van NIMA-voorzitter Martin Huisman …

Lees meer
(Interview) ‘Senior zegt iets over je persoonlijkheid’ Alva van Beek

Sabine van Roon Orgelist is sinds dit najaar Senior Communication Professional (SCP); een titel die NIMA toekent op basis van leidinggevende ervaring in het communicatievak, aangevuld met commitment aan een Persoonlijk Educatieprogramma. Met haar bedrijf Pyth is Sabine flexibel inzetbaar voor creatieve communicatie bij verandering. Binnen de beroepsvereniging NIMA is ze al lange tijd actief …

Lees meer
Wrap-up NIMA Study Course (live vlogs) Alva van Beek

Op donderdag 10 november vertrok een groep van 12 senior marketing- en communicatieprofessionals naar het Chartered Institute of Marketing in Londen voor een intensieve driedaagse studiereis. Op het ‘Zweinstein van Marketing’ werden zij in hoog tempo ondergedompeld in ‘advanced marketing strategy’ en ‘marcom binnen de marketing strategie’ door course directors Debbie Clewes en Abigail Dixon. Onderwerpen als …

Lees meer
NS: ‘Wij bekijken de reis van deur tot deur’ Alva van Beek

Interview met Rutger Hamelynck, hoofd brand management, en Marieke Nijhoff, hoofd marketingcommunicatie Auteur: Margot Schreuders, bestuurslid NIMA Young Professionals “Het is al lang niet meer zo dat je ‘treinmensen’ of ‘automensen’ hebt. Mensen combineren de auto en het openbaar vervoer op allerlei manieren. Daarom richten we ons vanuit NS steeds meer op de reis van …

Lees meer
TMC Marketingmanagers: omzien in verandering Alva van Beek

De rol van de marketingmanager of CMO verandert. Zoveel is duidelijk. Er wordt omgezien naar een strateeg die het spel in de breedte beheerst, die high-tech snapt en kan managen, die kan acteren in een dominant datagedreven vak, die samenwerkt met afdelingen als finance en commerce, die kortom begrijpt dat marketing óveral in het bedrijf …

Lees meer
Martine Boekestein: ‘Niet alle groenten over één kam scheren’ Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Martine Boekestein, Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan.

Lees meer