Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Een écht goede marketeer kan overal werken, ook – of misschien wel juist – op een plek waar je jezelf niet zo snel aan de slag zag gaan. Patrick Kuijsters, Director Marketing & Online van de Volksbank deelde uitzonderlijk openhartig welke afslagen hij gedurende zijn loopbaan heeft gemaakt en hoe hij kwam waar hij zit. …
Roel Stavorinus opereert op het snijvlak van marketing, communicatie en design. Hij is gespecialiseerd in organisatie-identiteit en geïnteresseerd in het vinden van een goede balans tussen producten en diensten, communicatie, cultuur en gedrag van een organisatie. Roel begon zijn carrière in marketing- en communicatiefuncties bij grote organisaties waarna hij een periode bij grafisch ontwerpbureaus werkte. …
Waar loop je tegenaan? Wat zijn je wensen? Hoe zie jij de toekomst? Geef hier je mening. Met de uitkomsten helpen we marketeers en hun dienstverleners beter en sneller samenwerken (nou ja, dat hopen we) Want….. Reclame was zo heerlijk helder vroeger. Je had maar één advertentie en één tv-spotje. En daar had je maar …
‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alledrie’ Op 20 juni a.s. organiseert de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales de NIMA Marketing Day. Voorafgaand aan de tien keer vijf ‘verticles’ wordt de dag afgetrapt door Teun van de Keuken; Bedenker, oprichter …
Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars. Amsterdam – 30 maart 2017 vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met ongeveer 400 marketeers was de derde editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes. De Dutch Marketing Awards …
Blok die datum en kom naar het Nuon HQ in Amsterdam! Speciaal voor het management van Top Marketing Club-leden organiseert NIMA Business Members twee keer per jaar een Management Journey, specifiek voor het delen van insights over marketingmanagement. We zijn daarom verheugd dat we dit voorjaar Prof.dr. Rudy Moenaert van Tias hebben kunnen strikken voor …
Marketingkoning en co-founder van Cityguys.nl die al jaren niet meer heeft gekookt en altijd buiten de deur eet. Was marketingmanager voor T-Mobile en Royal FloraHolland en is dat nu voor uitgever Hortipoint en Singularity University. Gek op marketing in de breedste zin van het woord met een kleine voorliefde voor PR en Personal Branding. Een …
Jocelyn Rebbens (1972) is economisch psycholoog en eigenaar van ReBBels. Haar passie is om de ambitie en het talent van professionals te verbinden aan merken en organisaties, zodat deze elkaar versterken. Ze geeft trainingen, workshops, inspiratiesessies, consultancy en coaching op het gebied van personal branding, futureproof performance en empowerment en positieve psychologie. Daarnaast interviewt en …
Veertig presentaties in tien tracks verspreid over tien voormalige onderdelen van de voormalige veevoederfabriek staan inmiddels geprogrammeerd op de NIMA Marketing Day, de dag dóór en vóór professionals die werken en leven in marketing. Beauty CasesIn de loop van deze en volgende week ontvangen alle NIMA Members een instructiekaart met uitnodiging te registreren via www.nimamarketingday.nl. …