Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Martin Huisman (NIMA): ‘Deze tijd vraagt om een integriteitscode’ Alva van Beek

Beroepsvereniging NIMA heeft een integriteitscode opgesteld. Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag, zo vindt NIMA. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet.  De beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, sales en communicatie introduceert …

Lees meer
Gediplomeerden vieren marketing met een vers NIMA-diploma Alva van Beek

Ruim 85 verse NIMA-gediplomeerden hebben donderdag 19 mei hun diploma ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman en Manager Study Members & Exams Jurriaan Gorter. De ceremonie vond plaats in een feestelijke ambiance bij AFAS Software in Leusden, dat speciaal voor deze gelegenheid zijn theater ter beschikking had gesteld, de rode loper had uitgerold, de aanwezigen …

Lees meer
30 Boosters op visite bij T-Mobile Alva van Beek

Ongeveer dertig bezoekers, voornamelijk deelnemers aan het NIMA Career Booster Programma, bezochten afgelopen donderdag 12 mei het Career Booster Event. De groep was voor deze gelegenheid te gast bij T-Mobile, waar Directeur Consumer Marketing Tisha van Lammeren, de aanwezige juniors en seniors welkom heette en toesprak. In haar gloedvolle betoog benadrukte ze dat haar marketing-context wordt …

Lees meer
NIMA en Hogeschool Utrecht gaan samenwerken Alva van Beek

Studenten staan vanaf eerste studiejaar in contact met beroepsvereniging Amsterdam – 13 mei 2016 – NIMA, de beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Utrecht. Vanaf deze maand is Hogeschool Utrecht als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten al vanaf …

Lees meer
Martin Huisman drie jaar door als Voorzitter van NIMA Alva van Beek

Amsterdam – 11 mei 2016 – Martin Huisman is dinsdag 9 mei door de ledenraad van NIMA herkozen en benoemd als voorzitter van het bestuur van NIMA. De herbenoeming geldt voor drie jaar en volgt op een eerdere termijn die dit jaar afloopt. De ledenraad nam op dezelfde bijeenkomst afscheid van bestuurslid Jan-Ernst van Driel, …

Lees meer
Van Bockel spreekt voor Marketing Executives van de Top Marketing Club Alva van Beek

‘Instead of asking: How can we make sure ‘consumers’ will like us, how can we make them buy us? How can we target them? We should turn this around. We should ask ourselves: what can we do for the people that are important to us?’ Wel uit het oog, maar bepaald niet uit het hart: …

Lees meer
NIMA Young Profs los op Nuon Alva van Beek

  Energieleverancier Nuon was op 21 april gastheer (m/v) van de NIMA Top Marketing Tour van de Young Professionals. Uitgerekend op deze mooiste dag van de maand konden derhalve de openslaande deuren van het royale dakterras in het Nieuw Amsterdam-gebouw open voor een stukje ‘IRL social media’, al moesten er eerst nog redelijk wat marketingnoten …

Lees meer
Denktank van de NIMA Top Marketing Club zet tanden in strategische issues Alva van Beek

Een mannenclub in het wit, waar alles wat er op deze stralende lentedag gezegd wordt ‘onder ons blijft’. In een aansprekende ambiance te midden van hectoliters uitstekende wijn, vond dinsdag 19 april een TMC Marketing Executive Board-sessie plaats waarin bestuurders in marketing sparren over strategische issues in hun bedrijf of markt. Voor deze gelegenheid eens niet …

Lees meer
Zestig NIMA Lecturers bij ‘Education Day Start Up Marketing’ Alva van Beek

Woensdag 13 april was er weer een succesvolle editie van Education Day bij NIMA. De dag werd georganiseerd door NIMA, Uitgeverij Noordhoff en opleider How and Knower. Dit event is voor lecturers die zich hebben toegelegd op het vakgebied commerciële economie en zich willen blijven specialiseren in de dynamische markt van marketing, communicatie en sales. Meer dan …

Lees meer