Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Bedrijfsopdrachten voor Studenten Technische Bedrijfskunde Alva van Beek

Hogeschool van Amsterdam biedt bedrijven met interessante opdrachten de kans om deze door studenten te laten oppakken. Studenten Technische Bedrijfskunde aan de hogeschool kunnen zich in het 4e studiejaar aanmelden voor het uitstroomprofiel Business Development. In dit laatste studiejaar gaan teams van 2-3 studenten aan de slag met een bedrijfsopdracht uit op het gebied van Business Development. …

Lees meer
De CMO Board: ‘wat zou jij doen?’ Alva van Beek

Het is misschien wel de minst bekende activiteit van NIMA, maar – voor zover je daarvan kunt spreken – tegelijk één van de meest relevante. Zes keer per jaar schuiven ze aan en doen dat in steeds wisselende samenstelling: De NIMA CMO Board, met sessies speciaal in het leven geroepen om tegemoet te komen aan …

Lees meer
NIMA Sail 2016: dobberen over de Loosdrechtse plassen Alva van Beek

Mogelijk weten hele generaties Nederlanders over decennia nog wat ze deden op 14 september 2016, maar voor de ruim zestig deelnemers aan NIMA Sail zal de herinnering toch vooral aangenaam zijn. Het weerrecord werd die dag niet langer gebroken – zoals in de dagen ervoor – ze werd verpletterd. Weinig was op deze lome wonsdagmiddag dan …

Lees meer
NIMA goes Britain; the Study Course Alva van Beek

Engeland heet in Europa dé marketing-hub te zijn tussen Amerika en het continent. Of de Brexit daarin verandering gaat brengen is een vraag die de industrie daar al maanden bezighoudt, maar feit is wel dat marketing en marketingwetenschap in het Verenigd Koninkrijk zeer internationaal georiënteerd was en dat ook wel even zal blijven. Niet alleen …

Lees meer
(Interview Baukje Hilarides – NIMA) Het onderscheid tussen hypes en trends in digitale marketing Alva van Beek

Dit interview verscheen eerder in Customer Talk “Het staat buiten kijf dat de technologische ontwikkelingen een grote impact hebben op marketing als vakgebied. Niet dat met deze ontwikkelingen het vak is veranderd. De bekende basisbeginselen staan nog steeds als een huis. Maar met de komst van de digitale elementen is marketing nog dynamischer geworden en …

Lees meer
Het talent van marktleiders Alva van Beek

Er verandert nogal wat bij de gretige aanbodzijde van marketingtalent Door: Martin Huisman* Vorige week verscheen een mooi en lang interview met Bart Kuppens, de hoogste Unilever-marketeer in de Benelux, in MarketingTribune. Eerder al gaf hij ook een interview voor de lezers van Tijdschrift voor Marketing en dat is op zich al een heel goed signaal. …

Lees meer
NIMA introduceert titel ‘Senior Communication Professional’ Alva van Beek

Sinds augustus is het voor communicatieprofessionals mogelijk om de titel Senior Communication Professional te behalen. NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft deze titel laten accrediteren bij de European Marketing Confederation en is de enige instantie in Nederland die de titel mag toewijzen. In aanloop naar de introductie hebben tien communicatieprofessionals de …

Lees meer
Onderzoek Marketing 17. Alva van Beek

Ontwikkelen of stilstaan? Waar wil jij heen in 2017? Veel marketeers kregen vorig jaar weinig weerklank bij de HR-afdeling als het ging om advies of begeleiding voor een (vervolg)opleiding of cursus. Opleidingen werden wel aangekaart tijdens functioneringsgesprekken, maar vervolgens kwam er in de helft van de gevallen geen actieve opvolging. Dit was één van de …

Lees meer
Arthur Simonetti (DSM) over B2B Marketing: ‘Niks Beurstijgers’ Alva van Beek

B2B-marketeers zijn net gewone marketeers die in alles doen wat álle marketing-professionals doen. Het verschil zit ‘m hooguit in de doelgroep. Waar bijna iedereen bij ‘marketing’ direct denkt aan het verleiden van ‘consumenten’ als ‘personen’ die door een winkelstraat lopen, richten de B2B-marketeers zich tot organisaties en bedrijven, of beter: de personen die daar werkzaam …

Lees meer