Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketingmanagers laden batterij op bij Professor Kurt Verweire Alva van Beek

‘Top Marketing Club neemt zichzelf de maat aan de hand van het Change Batteries Model’ Wat maakt een goede ondernemingsstrategie en wat ís eigenlijk een strategie? Die vraag stond centraal tijdens de tweede Top Marketing Club Management Journey, die NIMA organiseerde in samenwerking met Vlerick Business School. Zo’n dertig marketingmanagers waren 2 juni verzameld bij …

Lees meer
‘Hogeschool van Amsterdam is het beste HBO-Marketing team van Nederland’ Alva van Beek

In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen …

Lees meer
NIMA introduceert Integriteitscode Alva van Beek

Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet. NIMA, beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, communicatie en sales introduceert daarom een handzame integriteitscode met tien gouden regels, inclusief …

Lees meer
Martin Huisman (NIMA): ‘Deze tijd vraagt om een integriteitscode’ Alva van Beek

Beroepsvereniging NIMA heeft een integriteitscode opgesteld. Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag, zo vindt NIMA. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet.  De beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, sales en communicatie introduceert …

Lees meer
Gediplomeerden vieren marketing met een vers NIMA-diploma Alva van Beek

Ruim 85 verse NIMA-gediplomeerden hebben donderdag 19 mei hun diploma ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman en Manager Study Members & Exams Jurriaan Gorter. De ceremonie vond plaats in een feestelijke ambiance bij AFAS Software in Leusden, dat speciaal voor deze gelegenheid zijn theater ter beschikking had gesteld, de rode loper had uitgerold, de aanwezigen …

Lees meer
30 Boosters op visite bij T-Mobile Alva van Beek

Ongeveer dertig bezoekers, voornamelijk deelnemers aan het NIMA Career Booster Programma, bezochten afgelopen donderdag 12 mei het Career Booster Event. De groep was voor deze gelegenheid te gast bij T-Mobile, waar Directeur Consumer Marketing Tisha van Lammeren, de aanwezige juniors en seniors welkom heette en toesprak. In haar gloedvolle betoog benadrukte ze dat haar marketing-context wordt …

Lees meer
NIMA en Hogeschool Utrecht gaan samenwerken Alva van Beek

Studenten staan vanaf eerste studiejaar in contact met beroepsvereniging Amsterdam – 13 mei 2016 – NIMA, de beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Utrecht. Vanaf deze maand is Hogeschool Utrecht als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten al vanaf …

Lees meer
Martin Huisman drie jaar door als Voorzitter van NIMA Alva van Beek

Amsterdam – 11 mei 2016 – Martin Huisman is dinsdag 9 mei door de ledenraad van NIMA herkozen en benoemd als voorzitter van het bestuur van NIMA. De herbenoeming geldt voor drie jaar en volgt op een eerdere termijn die dit jaar afloopt. De ledenraad nam op dezelfde bijeenkomst afscheid van bestuurslid Jan-Ernst van Driel, …

Lees meer
Van Bockel spreekt voor Marketing Executives van de Top Marketing Club Alva van Beek

‘Instead of asking: How can we make sure ‘consumers’ will like us, how can we make them buy us? How can we target them? We should turn this around. We should ask ourselves: what can we do for the people that are important to us?’ Wel uit het oog, maar bepaald niet uit het hart: …

Lees meer