Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Het succesverhaal van Anniek Yvonne Nicasie

Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving …

Lees meer
(Blogpost) Growth hacking of growth wrecking? Een ongemakkelijke waarheid de Redactie

En ja, deze manier van werken klinkt in eerste instantie inderdaad geweldig. Tóch gaat het in de praktijk vaak gruwelijk mis

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeer Yvonne Nicasie

Deel marketing met jonge mensen! Fit for the future zijn betekent dat organisaties de jonge generatie koesteren en een plek geven, volgens marketingprofessional Emiel Schiphorst. “Een beeld schetsen bij ‘The future of marketing’ doe ik graag aan de hand van drie invalshoeken: omgevingsinvloeden, operationele branche-ontwikkelingen en persoonlijke ontwikkeling.” Lees hier het hele artikel van Emiel …

Lees meer
Drie nieuwe bestuursleden voor bestuur NIMA Young Professionals de Redactie

NIMA Young Professionals is een community van het Nederlands Instituut Marketing, die jaarlijks verschillende evenementen organiseert voor marketeers tussen de 25-35 jaar bij toonaangevende organisaties als Rituals en Tony’s Chocolonely.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Non-coercive marketing’ de Redactie

Consumptie vraagt grondstoffen en energie, creëert afval en uitstoot. Allemaal ‘bijvangst’ van consumptie en allemaal zaken waar we verstandig mee om moeten gaan.

Lees meer
Slechte ideeën-bedenker Rico Bakker opent NIMA Marketing Day 2024 de Redactie

‘Is het een slecht idee om reclame te maken voor de concurrent? Of om je Tesla vol te spuiten met graffiti of om een afvalbak in een boom te hangen?’

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De dood of de gladiolen’ de Redactie

Pieter Zwart van Coolblue in een interview met het Financieele Dagblad: ‘Omzet is niet zaligmakend. Dat is een heel makkelijk stuurbaar getal. Als ik de iPhone morgen iets goedkoper maak, dan ga ik er heel veel van verkopen. Bedrijfsresultaat en klanttevredenheid zijn veel lastiger te sturen’.

Lees meer
(NIMA Podcast #2) AI for Marketing – What to do? de Redactie

In deze podcast spreken we vooral over ‘What to do with AI & Marketing’, of om het wat minder cryptisch te omschrijven: Wát is ons als marketingvak in de afgelopen anderhalf jaar overkomen, waar staan we nú en waar moeten we op letten. Wat zijn de next steps?

Lees meer
Next sluit bedrijfsbezoek over retailmedia af met goal Veerman de Redactie

Is retailmedia een hype of toch the next big thing? Dat bleek een vraag die deze avond boven de markt bleef hangen.

Lees meer