Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Business for Better: ‘Duurzaamheid is een veel te vaag begrip’ de Redactie

Heeft jouw organisatie oprecht het beste met de wereld voor? Dan is dit je oproep om je eerlijke verhaal met de wereld te delen. Goed voor de wereld én je merk.

Lees meer
Gulpener Bierbrouwerij: Benefit for all de Redactie

NIMA Zuid was donderdag 27 juni te gast in het Gulpener Brouwlokaal in Gulpen voor een inspiratiesessie door directeur Jan-Paul Rutten, een presentatie over wat B-Corp inhoudt door Jeroen van IJzendoorn, een rondleiding en natuurlijk een proeverij.

Lees meer
AI is creative, are you? de Redactie

Het smaakte uiteraard naar meer, zo’n middag in de snelkookpan van vijf heel informatiedichte presentaties in een tempo waar zelfs het herboren Oranje later die avond nog een puntje aan kon zuigen.

Lees meer
Nieuwe indeling NIMA Trainingen de Redactie

NIMA biedt vanaf de tweede helft van 2024 zijn trainingenaanbod aan ‘langs de lijnen van het vak’. Een overzichtelijk trainingenaanbod helpt NIMA in zijn streven het marketingvak verder te brengen.

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professional: ‘Over roeien, marketing en Eric Ries’ de Redactie

Net als in een roeiboot moet een marketingteam synchroon werken om succes te boeken. Iedere specialist draagt bij aan de gezamenlijke inspanning, en de kracht ligt in de harmonie tussen de teamleden.

Lees meer
Gráinne Wafer van Diageo door EMC uitgeroepen tot beste marketeer van Europa de Redactie

‘EMC initieerde de verkiezing om de allerbeste marketeers van Europa in het zonnetje te zetten en daarmee te illustreren en erkennen welke cruciale bijdrage ze leveren aan onze bedrijven, de Europese economie en onze samenleving.’

Lees meer
B2B Marketing & Psychologie; een terugblik de Redactie

Bij teveel keuzes, ervaart jouw klant stress. Bij teveel keuzes, kies je niet.

Lees meer
Retailmerken met afstand meest invloedrijk in Nederland de Redactie

Voor het eerst in de vaderlandse marketinggeschiedenis is onderzoek uitgevoerd naar de meest invloedrijke merken van Nederland.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘ChatGPT als tweede brein – ChatGPT en AI in je schrijfproces’ de Redactie

De auteur geeft je opdrachten, verwijst naar sprekers en podcasts. Mijn ervaring is ook, doe dat vooral.

Lees meer