Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marieke Romano – van den Hoek en Door Plantenga benoemd tot voorzitter en vicevoorzitter NIMA Raad van Toezicht De redactie

Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 21 november zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) benoemd tot voorzitter (Marieke) en vicevoorzitter (Door) van de Raad van Toezicht van NIMA. Na ruim 8 jaar nemen zij het stokje over van Mike Moolenbel. Naast Mike nam ook Frans Peter Dechering afscheid van de …

Lees meer
Eigen speelveld B2B Marketing verdient eigen event De redactie

Eindelijk! Een live event over B2B marketing met inhoud. Ik was niet de enige die daar enthousiast over was. Vele marketeers reisden naar Leusden af voor een middag vol inspiratie in het imposante AFAS hoofdkantoor. Een verslag. 9 november 2022. Stipt op tijd trapte Pieter Kopmels, voorzitter van de NIMA B2B Marketing Community, af. De …

Lees meer
NIMA Marketingprijzen: ‘vakidioten’ gezocht! De redactie

Marketing is een mooi vak dat we moeten blijven vieren. Dat gaan we doen met de enige echt NIMA Marketingprijzen! Vol trots maken wij bekend dat wij volgend jaar, tijdens de NIMA Marketing Day Op 15 juni 2023, voor het eerst de NIMA Marketing Prijzen gaan uitreiken. Hiermee vieren wij de liefde voor ons vak …

Lees meer
Boek van het kwartaal: de Kunst van Gedrag Ontwerpen De redactie

NIMA houdt het hele jaar de vakliteratuur in de gaten. Soms zitten daar echte pareltjes tussen, dat zijn de marketingboeken die je als professional in dit vak niet mag missen. Iedere drie maanden roepen we zo’n must-read uit tot het marketingboek van het kwartaal. Voor het laatste kwartaal van dit jaar is de keuze gevallen …

Lees meer
Kirsten Andres RM nieuwe vice-voorzitter European Marketing Confederation De redactie

Kirsten Andres RM, is naast voorzitter/ Directeur bij NIMA, sinds kort ook benoemd tot vice-voorzitter van het EMC-bestuur als opvolger van Martin Huisman RM. Kirsten: ‘ik kijk ernaar uit om met ieder van het EMC-bestuur samen te werken en stimuleer om de kennis tussen verschillende landen te delen en daarmee te vergroten. Laten we EMC …

Lees meer
Het tweede AGF Marketing Event – NIMA De redactie

Hoe succesvol innoveren in groenten en fruit? NIMA Foodchain & Agrimarketing organiseert op dinsdag 29 november het tweede AGF – event ‘Succesvol innoveren in het groenten- en fruitschap’ voor alle marketeers werkzaam in deze sector in samenwerking met GroentenFruit huis.  Tijdens dit event, dat zal plaatsvinden op de HAS Green Academy in Den Bosch, zullen een aantal …

Lees meer
Nieuwe lichting examencommissieleden bij NIMA De redactie

De NIMA Examencommissies hebben dit voorjaar nieuwe leden erbij gekregen. Deze vier kersverse commissieleden bieden met hun diverse achtergronden en werkervaringen nieuwe invalshoeken en een frisse kijk op de vakgebieden Marketing, Sales en Communicatie, zodat dat de NIMA Examens actueel blijven.  Ze stellen zich voor en vertellen wat meer over hun achtergrond en motivatie.   Dianne …

Lees meer
NIMA Education Day – Data als brandstof voor de moderne marketing machine De redactie

Vier keer per jaar organiseert NIMA een Education Day voor docenten binnen het commerciële domein. Donderdag 22 september hebben wij weer zo’n Education Day aangeboden met als thema ‘Data als brandstof voor de moderne marketing machine’. Het was de tweede fysieke bijeenkomst na twee jaar online sessies tijdens de Coronatijd, dit leverde een hoop enthousiaste …

Lees meer
Marketing-meedenkers bij Koninklijke Auping De redactie

Gisteren ontving Koninklijke Auping in Deventer een gezelschap van zo’n vijftien strategische-marketingprofessionals om daar mee te denken over een marketingdilemma waarover de sleeping beauty van de vaderlandse marketingbedrijven graag advies inwon. Het werd een mega-powersessie marketingmeedenken en uit een soort nieuwsgierigheid schoven we een keer aan. Niet alleen vanwege dat marketingverhaal trouwens: er stond ook …

Lees meer