Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA gaat door met marketingprijs: NIMA Company of the Year De redactie

UTRECHT – Vorig jaar hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidige tij en de mogelijke scenario’s voor events nopen tot een strategische heroriëntatie en hebben de organisatie doen besluiten niet door te gaan met de prijzen en het evenement in de huidige …

Lees meer
Kantar: ‘Raakt jouw merk de juiste duurzaamheidssnaar?’ De redactie

Erzsi Eleveld en Rick Boersen zijn respectievelijk Client Service Director en Consultant Brand & Sustainability bij marktonderzoekbureau Kantar. Zij presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. De titel van de presentatie luidt: Duurzaamheid; raak jij als merk de juiste snaar? ‘Als merk wil je, moet je zelfs, aan de slag met duurzaamheid. Veel merken …

Lees meer
Philip Morris geen spreker op NIMA Marketing Day De redactie

NIMA staat voor marketing waarin een bijdrage wordt geleverd aan people, profit en planet. Door naar elkaar te luisteren en van elkaar te leren wil NIMA een positieve bijdrage leveren aan marketing en de maatschappij. Als netwerkorganisatie kiest NIMA ervoor de discussie aan te gaan met uiteenlopende bedrijven over het vak marketing.  Met de keuze om …

Lees meer
Roderick van den Brink van Vrumona over de kracht van cultuur en internal branding De redactie

Roderick van den Brink is Account Director Superunie bij Vrumona (Heineken). Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt hij over de kracht van cultuur en internal branding. Een korte kennsimaking. Van den Brink heeft een brede commerciële ervaring met verschillende sales-, trademarketing- en marketingrollen bij Heineken en Vrumona. Hij gelooft dat de basis voor succes ligt …

Lees meer
The Best of NIMA gaat prijsstunten (maar echt) De redactie

Kostprijs voor deelname ligt niet vast maar wordt eerst via veiling onderzocht. Op donderdag 7 juli viert het team van NIMA Academy (de korte update-opleidingen over zo ongeveer álles wat marketing is) z’n jaarlijkse feestje in de vorm van ‘The Best of NIMA’: Alle aangeboden  trainingen krijgen een score. Eén keer per jaar maakt NIMA …

Lees meer
Otrium en Ruigrok NetPanel: ‘Alle kleding moet gedragen worden’ De redactie

Jeroen Hermans is Senior Research Consultant bij Ruigrok NetPanel en Sophie Kromhof Head of User Engagement bij Otrium. Samen presenteren zij tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. De titel van de presentatie luidt Hoe Otrium zijn marketingstrategie bouwt op grondige kennis van de doelgroep. Hermans: ‘Otrium is een Nederlandse tech/fashion scale-up die volop in …

Lees meer
Simply the best – Jocelyn Rebbens Alva van Beek

Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Onze held op het gebied …

Lees meer
Philadelphia Zorg: ‘Hoe beweeg je in een wereld waarin vraag en aanbod onder spanning staan’ De redactie

Bas Bodzinga RM EMP, directeur klantbelang/DigiContact bij Stichting Philadelphia Zorg, en Astrid de Groot-de Meijer van Pro Persona spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. De titel van hun presentatie luidt ‘Wat marketeers moeten weten over innovatie in de zorg’. Een korte kennismaking. Philadelphia Zorg is een van de grootste zorginstellingen in Nederland voor mensen …

Lees meer
Jurjen Worp van Makro: ‘Eén set persona’s voor het hele bedrijf’ De redactie

Jurjen Worp is directeur marketing & communicatie van zelfbedieningsgroothandel Makro spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 over de inzet van persona’s. Een korte kennismaking. De titel van zijn presentatie is: Persona’s? Doe het groots! ‘Bij Makro doen we de dingen ‘groots’. Zo ook toen CMO Jurjen Worp besloot de klant nu echt centraal te zetten in de …

Lees meer