Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Blogpost) Social Media is voor marketeers zonde van de tijd! de Redactie

‘Ik heb een haat-liefde verhouding met Social Media. Ik raak daarvan in de war.’

Lees meer
Redt de customer journey uit de ‘sea of sameness’ de Redactie

In een tijd waarin echt slechte producten en diensten bijna niet meer bestaan, onderscheidend vermogen tussen merken minimaal is en zij (noodgedwongen) steeds meer op prijs concurreren, is het zaak meer te sturen op de daadwerkelijke waarde voor je klant. Functioneel, sociaal én emotioneel.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘4 lessen over digitale toegankelijkheid die jou als marketeer gaan helpen’ de Redactie

De Europese toegankelijkheidswet gaat nog grotere impact hebben dan de invoering van de AVG. Mooie uitdaging, want een goede marketeer is toch ook een beetje rebel with a cause?’

Lees meer
Strategische samenwerking Iris Academy en NIMA de Redactie

Het aanbod is aanvullend op de bestaande trainingen van NIMA en richt zich specifiek op CMO’s, CEO’s en marketeers in vergelijkbare functies.

Lees meer
(Mastercourse Mediaplanning) ‘Meer kennis, scherpere briefings, beter resultaat’ de Redactie

De belangrijkste KPI die we dus willen weten is de ROI van de verschillende media. Wat draagt media bij aan de winst van een bedrijf?

Lees meer
Kosten, baten en resultaten; wat hangen boven een marketing-dashboard je oplevert de Redactie

Er is tegenwoordig een overvloed aan data en je kunt inderdaad alles blijven meten. Dat is fijn, maar je kunt erin verdwalen.

Lees meer
‘ChatGPT als tweede Brein’ knalt naar 1 in Top-100 – NIMA biedt twee keer Masterclass de Redactie

De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Van wiskunde naar giskunde naar besliskunde’ de Redactie

Het ontmaskert de trucs en valkuilen van statistische misleiding en leert lezers kritisch te denken over de cijfers die ze dagelijks tegenkomen.

Lees meer
De Toekomst van Marketing: Gratis NIMA Lunchwebinar over CX en de klantreis de Redactie

voor de meeste klanten begint de volstrekt analoge klantreis pas ná de aankoop. En die reis verloopt lang niet altijd tot tevredenheid van de klant…

Lees meer