Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
ROC van Amsterdam en Flevoland gaat samenwerking aan met NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 16 juli 2018 – Het ROC van Amsterdam en Flevoland (ROCvA) is een samenwerking aangegaan met NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Doel van de samenwerking is het digitaliseren van onderwijs en het inbedden van online marketing binnen het regulier onderwijs. ROCvA gaat examens afnemen in Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing; twee niveaus …

Lees meer
Afleggen NIMA Examen flexibel te plannen met nieuwe digitale toetslocatie Alva van Beek

NIMA gaat vanaf 1 september 2018 voor zijn examens logistiek samenwerken met Lamark, dat een landelijk dekkend netwerk aan digitale toetslocaties biedt. NIMA examineert al jaren digitaal maar wil de examens nog meer flexibiliseren, zodat iedereen examen kan doen op een moment en plaats naar keuze. Met het landelijke dekkend netwerk aan digitale toetslocaties, is dit …

Lees meer
(Recensie) Negativiteit mania – De waan van het negativiteitsdenken Alva van Beek

Eindelijk leven we sinds verschillende decennia in een hemel op aarde. Verschrikkelijke ziekten, oorlogen of armoede zijn grotendeels uitgebannen. Als je populistische partijen, Twitter of bijvoorbeeld de publieke omroep moet geloven dan is dit geenszins het geval. Depressiviteit onder de westerse bevolking viert hoogtij. Hoe kan dit “ in hemelsnaam”? Auteur: Rijn Vogelaar Uitgever: AnderZ EAN: 978 …

Lees meer
Winnaar NIMA MQ Test 2018 bekend Alva van Beek

De Nationale MQ Test 2018 heeft een winnaar. In de afgelopen maanden hebben bijna 750 professionals deelgenomen aan dé marketingtest van het jaar. Een spannende strijd waarin de overwinning met een bijzonder klein verschil is behaald door niemand minder dan Martin Danko, Managing Consultant bij HCL Technologies. De 2e plaats is voor Klaas Klunder, Director …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2018; Het grote nagenieten (stats en de Official Aftermovie) Alva van Beek

    Met 1650 geregisteerde bezoekers, 67 spreekbeurten en een gemiddelde waardering door de bezoekers van 8- voor het gehele evenement hebben de beroepsvereniging van marketeers en haar ‘partner in NMD-crime’ BBP een hele mooie dag om op terug te kijken. En dat gold eigenlijk voor alle aanwezigen, zo bleek. Ruim 250 deelnemers vulden de …

Lees meer
M!-post Rob Revet SMP: ‘Hebben merken beperkte houdbaarheid?’ Alva van Beek

Daar waar de levensverwachting van mensen toeneemt, lijkt die van bedrijven en merken af te nemen. In de tsunami van digitale disruptie sneuvelen merken en bedrijven bij bosjes, als je consultants en sprekers moet geloven. Kijk maar naar Kodak. Maar klopt dat wel? Hebben merken nog maar beperkte houdbaarheid? Of kunnen merken met de juiste …

Lees meer
Waarom NMD geen Jongerentrack krijgt en marketingtalent geen segment is Alva van Beek

De NIMA Marketing Day, afgelopen donderdag, was een hit met ruim een derde meer aanwezigen dan een jaar geleden, toen het event zijn eerste editie beleefde. Zes-tien-honderd v/m op een marketingevent, waarvan ook nog eens ruim twee derde ‘marketeer’. Echt marketeer, ‘adverteerders’, zoals reclamemakers ze graag noemen. ‘Mensen die bij Calvé werken’, zoals we ze …

Lees meer
[interview] ‘Talent speelt een essentiële rol in het begrijpen van de nieuwe wereld’ Alva van Beek

  Als voorzitter van Nima Young Professionals helpt Guido Smit jonge marketeers bij een volgende stap in hun carrière. Hij begeleidt de doelgroep – 25-35 jarigen die toe zijn aan een tweede of derde baan – op zowel sociaal als inhoudelijk vlak. Daarnaast is er voor het Nima een andere rol weggelegd: meer ervaren marketeers …

Lees meer
Waarom Dick van der Lecq naar NMD18 ging (en niet naar Cannes) Alva van Beek

Een opvallende verschijning gisteren op de Nima Marketing Day: Dick van der Lecq. ‘Heb jaartje glamour voor inhoud ingeruild’, zo liet hij weten via Facebook. Dat vraagt om een toelichting. Dick van der Lecq vindt bijscholing belangrijk, ook als je -zoals hij- al dertig jaar in het reclamevak zit. ‘Ik mag mij sinds het begin …

Lees meer