Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
VodafoneZiggo inspireert senior marketeers van NIMA Financial Services Alva van Beek

Onze wereld raakt steeds meer verbonden: connectiviteit en communicatie zijn belangrijke pijlers van onze maatschappij en economie. Verbondenheid tussen bedrijven en mensen is natuurlijk heel wat meer dan alleen slimme connecties tussen netwerken of techniek waarmee we contact leggen. VodafoneZiggo ziet dit verschil en wil de kracht van technologie gebruiken om bedrijven en mensen te …

Lees meer
Vijf keer dertien marketingpresentaties op NMD18: hét Blokkenschema Alva van Beek

Keuzestress loop je toch wel op en vooraf intekenen kan om praktische redenen niet, maar misschien helpt dit: Op de NIMA Marketing Day 2018 ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing …

Lees meer
[NMD18] Stultjens (Auping): ‘Somnox draagt bij aan transitie’ Alva van Beek

  In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Ine Stultjens, Manager Marketing Communication bij Koninklijke Auping. Door Nanny Kuilboer Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Luuk Ros van Nima polste of …

Lees meer
Senior Communication Professionals halen en brengen bij IBM Alva van Beek

Zelden komt de essentie van een beroepsvereniging mooier tot zijn recht dan bij het delen van insights en tegelijk crowd sourcen onder vakprofessionals naar ideeën en ideetjes. Tijdens de onlangs gehouden SCP-bijeenkomst op bezoek bij Edith Svacina SCP, werkzaam bij techgigant IBM werkte het twee kanten op: Zij nodigde haar netwerk van NIMA Senior Communication …

Lees meer
Wist je dat… Alva van Beek

NIMA grondlegger is van Marketing in Nederland sinds 1966 Op 1 december 1966 werd het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) opgericht in Bunnik. Daarmee staat NIMA aan de basis van het marketinggrondleggerschap in Nederland. Met de oprichting van Nederlands eerste en nog steeds grootste marketingvereniging verbinden we sinds jaar en dag tal van bedrijven, dienstverleners, …

Lees meer
NIMA en Hoornbeeck College intensiveren samenwerking Alva van Beek

Meer praktijk in theorie, docenten volledig up-to-date en stijging van mbo-leerlingen met onafhankelijk, kwalitatief NIMA Diploma Amsterdam, 31 mei 2018 – NIMA intensiveert zijn bestaande samenwerking met het Hoornbeeck College. De samenwerking tussen de beroepsvereniging voor professionals in marketing en het mbo-instituut houdt onder meer in dat docenten nauwer worden betrokken bij het werkveld, dat docenten zich op alle …

Lees meer
Wie of wat is toch die Micael Dahlen (NMD18)?: ‘The expectations society is still around and it brought us Trump’ Alva van Beek

(tekst: Nanny Kuilboer – MarketingTribune) Micael Dahlen, Professor of Marketing and Consumer Behavior aan de Stockholm School of Economics in Zweden, is één van de twee prominente keynotes tijdens NIMA Marketing Day editie 2018. In aanloop naar 21 juni stelde MarketingTribune deze rijzende ster in marketingwetenschap alvast een aantal vragen. Was the release of Nextopia …

Lees meer
Yacht en NIMA breiden samenwerking uit Alva van Beek

Amsterdam, 24 mei 2018 – Yacht en NIMA verdiepen hun onderlinge samenwerking. NIMA heeft voor Yacht een programma samengesteld dat dit voorjaar van start is gegaan en bestaat uit een individuele kennistoets, gevolgd door een ontwikkeladvies. Dit advies wordt omgezet in een persoonsgebonden programma, zodat Yacht professionals up-to-date kennis ontwikkelen over de actualiteiten op het gebied van marketing …

Lees meer
De NMD Promofilm is af – last call: Gratis kaarten NIMA Members bijna weg Alva van Beek

Het aftellen voor de NIMA Marketing Day op 21 juni is begonnen. Inmiddels nadert de maximale capaciteit voor de kosteloze registraties voor NIMA Members zijn maximale capaciteit van 1000 inschrijvingen, dus wil je komen en bén je NIMA Member, maak dan nu nog gebruik van de mogelijkheid. Wij verwachten inclusief betaalde kaarten, organisatie, partnerkaarten, pers, sprekers, gasten …

Lees meer