Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Recensie) Voorbij de startup mania Alva van Beek

Auteurs:           Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever:       Businesscontact ISBN:                978 90 470 10647 Eerste druk:    2017 Kernwoorden: innovatie, startup Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer –  januari 2018 De titel en ondertitel van dit boek hadden beter omgekeerd kunnen zijn. Om …

Lees meer
Career Booster Alexandra van der Vloed: ‘Iets meer gevoel op de vloer’ Alva van Beek

Door Alexandra van der Vloed* De retailmarkt is aan enorme verandering onderhevig. We zien bijna dagelijks voorspellingen uitkomen, dus even rustig bijkomen is er niet bij. Het voelt meer als werken in een enorme windhoos, waarin je snel een strohalm moet vastpakken, voordat je wordt meegetrokken. De traditionele retailer moet zichzelf continu opnieuw uitvinden en de …

Lees meer
Register Marketeers Hooplot & Boer: ‘Purpose met kleine of grote P?’  Alva van Beek

    Purpose. Het sloop erin. Tot enige jaren terug lag geen marketeer er wakker van. Dezer dagen wordt het te pas en te onpas gebruikt om elkaar de marketingmaat te nemen en voorspellingen te doen over aanstaand commercieel succes. Beetje overdreven en weinig vernieuwend vindt Vincent Hooplot: ‘Alle organisatie hebben een hoger doel, alleen …

Lees meer
Nomineer (jezelf) voor de titel Dutch Marketing Talent 2018! Alva van Beek

Op 29 maart 2018 wordt tijdens de Dutch Marketing Awards ook de Dutch Marketing Talent 2018 bekend gemaakt. Tot 15 februari 2018 is het mogelijk talenten te nomineren. Een jury van top marketing professionals beoordeeld de nominaties en bepaalt wie de titel Dutch Marketing Talent een jaar mag dragen. Daarnaast selecteren zij maximaal 10 kandidaten …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2018: Adviesraad gezocht! Alva van Beek

Team NIMA is op zoek naar vrijwilligers (NIMA Members) die willen meedenken over de invulling van editie 2018, die plaatsvindt op 21 juni as. De eerste NIMA Marketing Day die plaatsvond in 2017 werd enorm enthousiast ontvangen, mede omdat het programma zo goed werd gewaardeerd. De sprekers werden gezocht en gevonden na een eenmalige bijeenkomst …

Lees meer
Directeur Verburg CVM VodafoneZiggo: ‘Achter iedere klant zit een verhaal’ Alva van Beek

(beeld: VodafoneZiggo ©) In aanloop naar de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour bij VodafoneZiggo op donderdag 1 februari, ontmoet ik Nicole Verburg, directeur customer value management. De afdeling die de reis uitstippelt die een klant aflegt van behoefte naar product. “Eén-op-één communicatie wordt steeds belangrijker, de uitdaging is om de juiste boodschap te sturen op …

Lees meer
‘Liemt & Koot schrijven nieuw standaardwerk voor marketing- en communicatieprofessional’ Alva van Beek

Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan.De belangrijke vraag is nu: zijn Guy van Liemt en Gert Koot er in geslaagd een aanzienlijk beter boek te schrijven? Het antwoord …

Lees meer
Spannend! Ongekend aantal kandidaten gaat op voor NIMA B Alva van Beek

Op dinsdag 23 januari gaan ruim tweehonderd kandidaten op voor NIMA B1, waaronder dertig voor B Communicatie. De specialisten marketing en/of communicatie leggen het eerste deel van hun examen af in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is twaalf jaar geleden dat zo’n grote groep in één keer deelnam aan een NIMA B Examen. Een deel …

Lees meer
(Blog Arthur Simonetti – DSM/NIMA B2B) Purpose and core competencies: the new strategic compass! Alva van Beek

Are we losing long-term perspective in strategy development? Door Arthur Simonetti* Do we still need a long-term vision if our strategic planning cycles are shortening from 5 to 3 years and from 3 to 1 year? How do we make long-term strategic decisions? Or are we moving to tactical decisions only? Maybe you have also …

Lees meer