Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Twee Register Marketeers over de noodzaak van strategische marketing in de zorg Alva van Beek

Adequate inzet van marketing is een randvoorwaarde voor de borging van de marktpositie en continuïteit, meent Bas Bodzinga RM, directeur klantbelang bij Stichting Philadelphia Zorg. Frank Groot RM, directeur van Vision>Decision zegt: ‘Om strategische doorbraken te realiseren is meer nodig dan marketing: er zijn “Integrative Thinkers” nodig om markt- en klantgedreven verandering te realiseren’.   Bas …

Lees meer
Nieuwe Masterclass: Digital Marketing Management (met Marco Derksen) Alva van Beek

Classes, events en opleidingen over de verschillende vormen van Online Marketing zijn er genoeg, maar opvallend genoeg bestaan er nauwelijks bijschoolmogelijkheden over specifiek leiding geven aan (of advies uitbrengen over) het team en het proces. Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events daarom dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). …

Lees meer
Studieadvies? Doe de test en check welk NIMA-niveau bij je past! Jeroen Bartels

Stel, je vindt het de hoogste tijd om door te leren en je te ontwikkelen in het vakgebied Marketing, Communicatie en/of Sales, waar begin je dan? NIMA biedt je nu de mogelijkheid om online studieadvies in te winnen. Makkelijk, snel en precies wat je zoekt. Hoe werkt het?Je klikt op de link: https://www.nima.nl/studieadvies/. De test …

Lees meer
Register Marketeers op pelgrimstocht naar de Nordics Alva van Beek

Anderhalve dag vrijmaken in de agenda van een gezelschap NIMA Register Marketeers zal altijd een uitdaging blijven, maar een meet & greet met de Global Marketing Communication Manager van IKEA blijft kennelijk een ontegenzeggelijk aantrekkelijk perspectief. Wellicht reden waarom niet minder dan 22 RM’s zich afgelopen donderdag 2 november meldden op Schiphol voor een memorabele …

Lees meer
Top Marketing Club laaft zich aan voortschrijdend inzicht Agile werkmethode Alva van Beek

Planmatig en doordacht overgaan naar klantgericht en agile werken. Heel marketing-Nederland heeft het erover, een enkele marketeer werkt in multidisciplinaire teams, maar wie er wat langer over nadenkt loopt ook zonder twijfel op tegen hele praktische vragen waarvan ‘hoe geef ik eigenlijk leiding aan de implementatie en het proces?’ misschien wel de meest gestelde is. …

Lees meer
SMP Bart van Zevenbergen: ‘Hoe dan?’ Alva van Beek

Door Leen Zevenbergen* ‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner Dylan Groenewegen spontaan ‘Hoe dan?’ op het moment dat hij op de Champs Élysées een etappe wist te winnen. Een prachtig moment en knappe prestatie, gevolgd door een grappige uitspraak. Unlimited …

Lees meer
Twee RM’s over hoe een marketingstrategie het onderwijs weer op de kaart kan zetten. Alva van Beek

Er is veel te doen over de waarde van en waardering voor leraren. Register Marketeer Herman de Wild wijt dat deels aan hun vrijwel onzichtbare prestaties. Dat spoort niet met de prestaties die leraren elke dag weer leveren. Met een doordachte marketingstrategie zou het onderwijs en de school weer wat meer op de kaart kunnen worden gezet, …

Lees meer
Programma NIMA paradepaardje ‘Mastercourse Marketing 2018’ definitief Alva van Beek

Marketing psychologie 2.0, Big Data Insights, (New) New Media, Marketing Tech 18, Maatschappelijke trends & marketingontwikkelingen. Dat worden de vijf thema’s…  Het is de prettigste manier om je voor te bereiden op de vraag of je zelf een beetje voorbereid het nieuwe jaar ingaat, want je kunt er een weinig besmuikt ‘JA!’ op laten volgen. Er is nog …

Lees meer
Marketeer bezorgd over marketing, maar tevreden met eigen baan Alva van Beek

Amsterdam 23 oktober 2017 – Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek Marketing 18. dat is uitgevoerd door …

Lees meer