Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Creatieve Marketing-ZZP’ers: ‘Marketeer wil merkkapitein zijn’ Alva van Beek

De marketeer wil de kapitein van het merk zijn. Maar een in-house agency wil eigenlijk niemand.  Veel liever werkt de marketeer samen met specialisten. Daarbij liggen wel een aantal uitdagingen, zoals: wie wordt de merkbewaker? (Dit artikel is geschreven door The Freeforce, een collectief van zelfstandige creatieven die voor marketing en marketeers werken, naar aanleiding …

Lees meer
Inzenden voor de Dutch Marketing Awards 2018 Alva van Beek

Op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt daartoe van harte opgeroepen door de organisatoren van het evenement: Beroepsvereniging NIMA …

Lees meer
Interview Gijs van den Broek: Van communicatieafdeling naar redactie? Hoe dan? Alva van Beek

Nadat communicatiemanager Gijs van den Broek zes jaar geleden bij bouwbedrijf Heijmans startte, waren de communicatieprofessionals gekoppeld aan de verschillende bedrijfsonderdelen. Er waren maar liefst 52 losse websites vol statische, droge inhoud met af en toe een verdwaald nieuwsbericht. Uiteindelijk kreeg hij het mandaat om de bestaande websites op een hoop te gooien en er …

Lees meer
Nieuw: NIMA Young Professionals Membership Alva van Beek

  Speciaal voor jonge, ambitieuze marketeers is er sinds deze zomer een nieuw NIMA Membership: het Young Professionals Membership, speciaal voor marketing- en communicatieprofessionals in de leeftijd van 25 tot 35 jaar. De NIMA Young Professionals Community verbindt, inspireert en ondersteunt startende marketeers bij hun eerste carrièrestappen. Een aantal keer per jaar worden Top Marketing …

Lees meer
Interview Anke & Anke over Community Management: ‘Luisteren is het állerbelangrijkste’ Alva van Beek

Online communities werden nog niet zo lang geleden beschouwd als de heilige graal van marketing. Wat begon als een soort trapveldje in de commentbox van de corporate site, groeide een jaar of tien geleden uit tot een heuse hype. Via allerlei denkbare platforms probeerden merken fans of kritische gebruikers aan zich te binden om producten …

Lees meer
Winst boeken Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Mariska van Aartsen, teamleider marketing & intelligence bij Infoland. Persoonlijke ontwikkeling Een bekende term die vaak voorbij komt. Onlangs volgde ik intern een workshop over dit thema. Waar krijg je energie …

Lees meer
Marketing sterft, leve marketing! Alva van Beek

Twee Register Marketeers, Vincent Hooplot en Harry Wientjens, geven hun mening over hoe het is gesteld met het marketingvak. Deze publicatie verscheen in Tijdschrift voor Marketing 09 2017 Is het marketingvak door intreding van algoritmes in de verdrukking gekomen of biedt deze tijd juist een kans om de toegevoegde waarde van marketing te tonen? Vincent …

Lees meer
NIMA goes 010: Marketing-classes nu ook in Maasstad te volgen Alva van Beek

De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, NIMA, gaat een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbieden in Rotterdam. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat vanaf dit najaar ook op de Coolsingel. Komend najaar worden acht veelgevolgde trainingen …

Lees meer
Koen & Jantine, marketingmentor en mentee: Krachtig carrièrekoppel Alva van Beek

Mentor Koen Brakenhoff en mentee Jantine van Staveren vormen een Career Booster-koppel. Koen is Hoofd Marketing van Mauritshuis, Jantine is Marketing Adviseur Marketingplanning & Omnichannel bij SNS. Wat leren ze van elkaar? (dit interview verscheen in NIMA Update van september 2017)   Als Career Booster-koppel zitten jullie best een tijdje aan elkaar vast. Hoeveel tijd …

Lees meer