Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Naast reguliere bedrijfsleden, de Business Members, heeft NIMA ook Premium Members. Dit zijn vaak grote organisaties met een heel specifieke marketingstructuur of bijzondere wensen op het terrein van netwerk en ontwikkeling van eigen marketingmedewerkers. CM in Breda, een internationaal bedrijf dat is gespecialiseerd in mobile messaging, betalingen, apps en voice, is zo’n Premium Member. Register …
Deze week verscheen de vijfde NIMA Update met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en door professionals in marketing, communicatie en sales. Centraal thema van dit najaarsnummer is het plezier dat je krijgt van werken aan je eigen ontwikkeling en daarmee die van je …
Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een flink aantal events en classes voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales wil aanscherpen. Voor de zomer werden zes nieuwe trainingen en masterclasses onder de aandacht gebracht die nieuw zijn in het programma. Daar zijn inmiddels nog twee nieuwe courses aan toegevoegd: De vierdaagse …
Marketing maakt veel los bij mensen. Het aantal grote en kleine denkers dat wekelijks vindt iets te moeten zeggen hoe het ‘allemaal verder moet’ is enorm. Toen we marketinghater Teun van de Keuken dit voorjaar vroegen om de NIMA Marketing Day te komen openen, vroeg hij zich oprecht af of we een stelletje masochisten zijn. …
Bepaal de agenda van NIMA: Doe mee aan hét grote Marketingonderzoek In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden …
‘Het meten van de van de marketingactiviteiten – van de eerste klik tot de tevredenheid na de verkooptransactie – is de belangrijkste uitdaging voor hedendaagse marketeers in business-to-business-markten’, aldus Arthur Simonetti, senior executive corporate marketing department van DSM. Daar sluiten de voornaamste kernpunten voor die marketingprofessionals naadloos op aan. De focus ligt op de klantbeleving, …
Digital marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de marketingmix. De vraag naar marketing professionals met kennis op dit gebied zal de komende jaren daardoor alleen maar groter worden. Hoe is het gesteld met jouw kennis op het gebied van SEO, SEA, Analytics, AdWords, etc.? Doe nu gratis de Digital Marketing test van …
Dat de NIMA Marketing Day een wat a-typisch karakter had zullen de aanwezigen beamen. Feit is dat het heel warm was, dat er meer bezoekers waren dan NIMA Team, Adviesraad en medeorganisator BBP zelfs maar hadden gehoopt en dat het daarom soms speuren was naar een zitplaats in één van de tien zalen rond de …
In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden prijkt juist hoog bovenaan de lijst van redenen, op afstand gevolgd …