9 mei 2023

27 mei is uitgeroepen tot International Day of Marketing

de Redactie

De European Marketing Confederation (EMC) heeft unaniem besloten om 27 mei uit te roepen tot Internationale Dag van de Marketing. De dag heeft tot doel het belang van marketing in het bedrijfsleven en de samenleving onder de aandacht te brengen en de trots op het marketingvak te bevorderen. De dag van de marketing, is een dag waarbij alle leden van de marketing community over de hele wereld worden verwelkomd. Wij als NIMA ondersteunen dit initiatief om het marketingvak te vieren.

“De evolutie van marketing over de hele wereld is een indrukwekkende reis geweest, met veel veranderingen. Marketeers hebben veel nieuwe organisaties helpen ontstaan ​​en veranderingen mogelijk gemaakt in oude bedrijven met een eeuwenlange geschiedenis. Ze hebben de maatschappelijke houding veranderd en mensen geholpen om te communiceren en compromissen te sluiten. Vandaag, in de context van digitale transformatie, kunnen we onze omgeving meer dan ooit verkennen, de behoeften van consumenten en klanten in realtime analyseren en relaties opbouwen, het belang van marketingmensen staat voorop. Laten we dit erkennen en waarderen terwijl we marketing vieren op 27 mei”, zegt Ralf Strauss, bestuursvoorzitter van EMC.

Volgens Ralf Strauss werd 27 mei gekozen als de dag om marketing te vieren, omdat het op deze dag in Chicago in 1931 was dat Philip Kotler werd geboren – een Amerikaanse professor, een gerenommeerd marketing beoefenaar en theoreticus die meer dan 80 boeken heeft geschreven en heeft een enorme impact gehad op de ontwikkeling van marketing wereldwijd.

Prijs voor verdienste in marketing

“Het bestuur van de European Marketing Confederation heeft ook besloten om elk jaar op deze dag een persoon met buitengewone verdiensten op het gebied van marketing te erkennen. Dit jaar was de eerste ontvanger van de onderscheiding Ph. Kotler”, zegt Alvydė Palaimaitė, directeur van LiMA.

De prijsuitreiking vindt plaats op 25 mei. De prijs zal worden uitgereikt tijdens de LiMA CMO Summit in Vilnius op 25 mei, tijdens de conferentie van marketing leiders van de Lithuanian Marketing Association.

Gerelateerde artikelen
18 mrt 2025
NIMA Young Professionals organiseert impactvol event bij KPN
NIMA Young Professionals organiseerde een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’.
Lees meer
14 feb 2025
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt […]
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht