Nieuws
18 mrt 2025
NIMA Young Professionals organiseert impactvol event bij KPN
NIMA Young Professionals organiseerde een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’.
14 feb 2025
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt […]
11 feb 2025
NIMA en Kantar bundelen krachten: meer inzichten, betere marketing
Dit partnership is voor ons een kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van het merkdenken in Nederland,” vertelt Bram van Schaik, managing director bij Kantar Nederland.
11 dec 2024
(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken’
'De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.'
11 dec 2024
NIMA B2B Marketing-bestuur neemt afscheid van twee B2B-iconen (interview)
'Hardnekkige vooroordelen verdwijnen. Steeds meer professionals ontdekken dat B2B verre van saai is en dat een sterk merk cruciaal is.'
09 dec 2024
ABN AMRO op bezoek bij NIMA Experience Marketing
Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.
09 dec 2024
Harald Pol: relatietherapeut voor klantliefhebbers
Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.
09 dec 2024
(Blogpost) ‘De uitgekiende psychologie van Five Guys’
'Wat bezoekers zich niet realiseren, is dat hun gedrag grotendeels wordt gestuurd door psychologische principes die zorgvuldig zijn toegepast in elk aspect van de formule'
06 dec 2024
NIMA Marketing Masters: De wetenschap en praktijk dichter bij elkaar
'Nederland is al eeuwenlang een handelsnatie met een internationale oriëntatie. Die achtergrond voedt een cultuur van ondernemerschap, innovatie en samenwerking, wat precies de kern is van goed marketingonderzoek.'
06 dec 2024
Marketing Report plaatst Els Dijkhuizen bovenaan lijst Meest Invloedrijke Marketeer
Els Dijkhuizen volgt met haar nummer één-positie een traditie binnen Heineken, dat al decennia fungeert als een broedplaats voor Nederlands marketingtalent.