Nieuws
Filters legen
22 apr 2025
Framing werkt: dit leerden we van Bas Erlings
Een terugblik op een webinar, waarin framing-expert Bas Erlings zijn inzichten deelde over hoe je als marketeer framing inzet om gedrag te beïnvloeden. Of je nu werkt in B2C of B2B, zijn verhaal zat bomvol eyeopeners, voorbeelden en praktische tips.
Lees meer
20 apr 2025
Waarom Google menselijke content beloont en wat dat betekent voor employee advocacy
AI-gegenereerde content zonder menselijke input wordt lager gerankt. Dit maakt employee advocacy – waarbij medewerkers hun expertise delen – belangrijker dan ooit.
Lees meer
16 apr 2025
AI neemt je baan niet af. Behalve als je blijft zitten.
Voor de ervaren marketeer voelt AI misschien als een bedreiging. Maar dat hoeft niet. Want ervaring is geen ballast, het is een hefboom. Mits je leert hoe je die slim combineert met nieuwe technologie.
Lees meer
10 apr 2025
De coöperatieve identiteit als onderscheidende kracht: Een kijkje in de keuken van Rabobank
Neem een exclusief kijkje achter de schermen bij Rabobank die onlangs een fundamentele herijking van de merkidentiteit doorvoerde. Een terugkoppeling van een fascinerende dag.
Lees meer
09 apr 2025
Meer dan een nieuw kleurtje: de strategische rebranding van Odido
Een terugblik op een fascinerende deepdive over de rebranding van Odido. Zo’n 60 marketeers en designers kregen uitvoerig verslag van de ins en outs van één van de grootste rebranding operaties in Nederland.
Lees meer
09 apr 2025
Waar aanbod en vraag bij elkaar komen, ontstaat een relatie
In deze driedelige reeks deelt Harald Pol inzichten uit zijn lectorale rede over de rol van merken en klanten in de digitale en duurzame transitie. Dit artikel is de derde en laatste uit de serie.
Lees meer
07 apr 2025
De lift gaat open. Ideeënstorm binnen.
Studenten en Rabobank werkten één dag samen aan échte marketinguitdagingen. Creatief, snel en waardevol – co-creatie met impact.
Lees meer
07 apr 2025
Zijn we aangekomen in het tijdperk van purpose marketing?
Afgelopen week kwam de NIMA SMP-community (Senior Marketing Professionals) samen bij Vattenfall voor een energieke en inhoudelijk sterke sessie. Centraal stond één vraag: welke rol speelt purpose in moderne marketing?
Lees meer
06 apr 2025
The Medium is the Message
Al in 1964 schreef de Canadees Marshall McLuhan “The Medium is the Message”. Hij beweerde dat het medium waarin iets staat meer zegt over de boodschap dan de inhoud die gecommuniceerd wordt.
Lees meer
02 apr 2025
Geheimen uit het Romeinse Rijk: marketingstrategieën die nu nog steeds werken
Rome, het bruisende hart van een rijk dat zich uitstrekte van Engeland tot Egypte. Een plek waar gladiatoren vochten voor roem, aquaducten zorgden voor stromend water, en marketeers... tja, geen TikTok of CRM-tools hadden. Toch waren ze verrassend creatief in hun marketingaanpak.
Lees meer
1 van 4