Nieuws
Filters legen
11 dec 2024
(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken’
'De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.'
Lees meer
26 nov 2024
(Blogpost) Weet jij hoe je echt onderscheidend je merk kunt neerzetten?
Het neerzetten van een sterke onderscheidende merkpositionering is geen eenmalige actie. De markt verandert voortdurend. Je concurrentievoordeel is tijdelijk.
Lees meer
27 jun 2024
Retailmerken met afstand meest invloedrijk in Nederland
Voor het eerst in de vaderlandse marketinggeschiedenis is onderzoek uitgevoerd naar de meest invloedrijke merken van Nederland.
Lees meer
29 apr 2024
‘Meer Fawlty Towers in marketing en reclame!’
Basil Fawlty gaf graag de schuld aan Manuel, de Spaanse ober. Zo gemakkelijk kunnen we ons er niet van afmaken. Veel marketeers en bureaus lijken ook de kunst verleerd om merken te bouwen.
Lees meer
13 jan 2024
Op gelul bouw je geen merken
Om met de deur in huis te vallen: inhoudelijk komt ons vak te kort en gemiddeld spannen we ons te weinig in om bij te blijven. We kijken liever een uurtje koffiedik dan dat we een wetenschappelijke studie lezen. We scrollen liever door de pdf van een trendrapport dan dat we serieus vakboek lezen.
Lees meer
25 feb 2022
[interview] ‘Iedere marketeer moet zijn principes kunnen dromen.’
Aandacht is het nieuwe goud in marketingland. In de steeds groeiende informatiestroom kun je met kennis over de werking van het brein tot de essentie komen. Relevant blijven. Maar hoe pak je die aandacht en houd je hem vast?  En de volgende stap, hoe stuur je de aandacht naar gewenst gedrag? Tijdens de nieuwe NIMA Masterclass: Verhoog […]
Lees meer
1 van 1