Nieuws
09 dec 2024
Harald Pol: relatietherapeut voor klantliefhebbers
Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.
06 dec 2024
Marketing Report plaatst Els Dijkhuizen bovenaan lijst Meest Invloedrijke Marketeer
Els Dijkhuizen volgt met haar nummer één-positie een traditie binnen Heineken, dat al decennia fungeert als een broedplaats voor Nederlands marketingtalent.
04 dec 2024
NIMA Regio Noord: Frisse start en twee mooie events in 2025
Met die herstart kwamen grootse ambities en in 2025 staan twee leerzame bijeenkomsten gepland.
03 dec 2024
Hoe je marketingtrendrapporten leest zonder er gek van te worden
Laten we beginnen met een stapje terug. Niet elk rapport is voor jou bedoeld. Veel van deze publicaties zijn gericht op specifieke sectoren, markten of zelfs interne agenda’s van de opstellers.
02 dec 2024
NIMA Marketing Masters: Marketingdilemma’s in volstrekte vertrouwelijkheid (Interview Erik Hoogenhout)
‘Als MEC zijn wij blij dat we nu onderdeel gaan uitmaken van het NIMA Marketing Masters-programma, omdat we daardoor meer organisaties kunnen bereiken die een intervisiesessie willen organiseren.'
02 dec 2024
AI-geletterdheid: nieuw fenomeen voor de moderne marketeer
De Europese Unie heeft met de AI Act regelgeving geïntroduceerd die organisaties verplicht om ervoor te zorgen dat hun medewerkers over voldoende AI-kennis beschikken.
26 nov 2024
Education Day 2024: de kracht van data en AI in marketing
Voor docenten biedt een evenement als dit een kans om de nieuwste technologieën in te zetten in de klas, waardoor studenten straks een voorsprong hebben op de arbeidsmarkt.
26 nov 2024
Wat is het beste marketingbedrijf van Nederland in 2024?
De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day 2025 op 12 juni, het grootste marketingevenement van Nederland. Nu de juryleden zijn geselecteerd en de website live is, is het tijd om na te denken over wie een plek op het podium verdient.
26 nov 2024
(Blogpost) Weet jij hoe je echt onderscheidend je merk kunt neerzetten?
Het neerzetten van een sterke onderscheidende merkpositionering is geen eenmalige actie. De markt verandert voortdurend. Je concurrentievoordeel is tijdelijk.
26 nov 2024
Merkmanagement in het perspectief van de omgeving (Interview Frank Peters)
In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.