Nieuws
Filters legen
23 jan 2025
NIMA Business for Better: ‘4 lessen over digitale toegankelijkheid die jou als marketeer gaan helpen’
De Europese toegankelijkheidswet gaat nog grotere impact hebben dan de invoering van de AVG. Mooie uitdaging, want een goede marketeer is toch ook een beetje rebel with a cause?'
Lees meer
05 dec 2024
NIMA Business for Better: ‘De dood van demarketing’
'Ik geloof oprecht dat bedrijven die voor het eerst met een tegenreactie kwamen op Black Friday ook oprecht tégen zijn waar Black Friday voor staat. …..maar ik geloof niet dat álle bedrijven tégen consumptie zijn.'
Lees meer
04 jul 2024
NIMA Business for Better: ‘Duurzaamheid is een veel te vaag begrip’
Heeft jouw organisatie oprecht het beste met de wereld voor? Dan is dit je oproep om je eerlijke verhaal met de wereld te delen. Goed voor de wereld én je merk.
Lees meer
07 mei 2024
NIMA Business for Better: ‘Vinted laat zien wat marketing for the better kan zijn’
Op het pad tussen idealen en daadwerkelijk gerealiseerde impact hebben juist marketeers de noodzakelijke rol om de vragen te blijven stellen. Om de obstakels te identificeren en bruggen te bouwen met wat klanten en markten willen en doen in de praktijk.
Lees meer
15 apr 2024
NIMA Business for Better: ‘De rol van marketing in een ecologisch veranderende wereld’
Wat is de rol van marketing in deze veranderende ecologische wereld? Misschien zijn marketeers in dit vraagstuk harder nodig dan ooit. Naast dat de overheid en de consument stevig moeten gaan veranderen, zijn bedrijven een sleutel in dit vraagstuk.
Lees meer
18 mrt 2024
NIMA Business for Better: ‘Hoe green advertising-scepticisme tegen te gaan?’
Onderzoek toont aan dat green washing leidt tot een 'overspill-effect', waardoor het scepticisme tegenover groene en andere duurzame claims groeit. Dit maakt het voor oprechte merken moeilijker om hun boodschappen te vertrouwen, nog meer dan bij gewone merkboodschappen al het geval is.
Lees meer
07 mrt 2024
NIMA Business for Better – Van goed naar beter
Marco Kuijten, Ronald Voorn, Chantal Schinkels, Felix van Hoften en Janneke Zuidhof. Vijf marketingprofessionals die allen geheel op eigen wijze een eigenwijze, kritische, maar doorgaans positieve kijk op ontwikkeling richting 'beter' met ons delen.
Lees meer
1 van 1