Nieuws
22 apr 2025
Framing werkt: dit leerden we van Bas Erlings
Een terugblik op een webinar, waarin framing-expert Bas Erlings zijn inzichten deelde over hoe je als marketeer framing inzet om gedrag te beïnvloeden. Of je nu werkt in B2C of B2B, zijn verhaal zat bomvol eyeopeners, voorbeelden en praktische tips.
22 apr 2025
Hoe beoordeel je een reclamecampagne als een pro?
Iedere marketeer of ondernemer kent het moment. Je zit tegenover het bureau, het scherm floept aan, en een kekke voice-over leidt je door ‘het grote idee’. Grappig. Of dramatisch. Misschien zelfs ontroerend. Maar is het ook goed? En belangrijker nog: werkt het?
20 apr 2025
Waarom Google menselijke content beloont en wat dat betekent voor employee advocacy
AI-gegenereerde content zonder menselijke input wordt lager gerankt. Dit maakt employee advocacy – waarbij medewerkers hun expertise delen – belangrijker dan ooit.
17 apr 2025
Shortlist NIMA Marketingprijzen bekendgemaakt
NIMA heeft de negen genomineerden bekendgemaakt die kans maken op de titel Marketing Company of the Year 2024. In de categorieën Small, Medium en Large dingen bedrijven mee die marketing slim, strategisch en met impact inzetten. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens NIMA Marketing Day.
16 apr 2025
AI neemt je baan niet af. Behalve als je blijft zitten.
Voor de ervaren marketeer voelt AI misschien als een bedreiging. Maar dat hoeft niet. Want ervaring is geen ballast, het is een hefboom. Mits je leert hoe je die slim combineert met nieuwe technologie.
15 apr 2025
Laura Oosterbroek (SMP): Samen brengen we ons vak steeds weer op een hoger plan
Het zijn in mijn ogen juist de marketeers, die samen met IT en Finance de verantwoordelijkheid delen binnen een organisatie om AI te integreren in processen.
14 apr 2025
Hoe verenig je Marketing en Sales met gezamenlijke doelen
In dit blog vind je praktische tips: hoe help je Marketing en Sales optimaal samenwerken?
10 apr 2025
De coöperatieve identiteit als onderscheidende kracht: Een kijkje in de keuken van Rabobank
Neem een exclusief kijkje achter de schermen bij Rabobank die onlangs een fundamentele herijking van de merkidentiteit doorvoerde. Een terugkoppeling van een fascinerende dag.
09 apr 2025
Meer dan een nieuw kleurtje: de strategische rebranding van Odido
Een terugblik op een fascinerende deepdive over de rebranding van Odido. Zo’n 60 marketeers en designers kregen uitvoerig verslag van de ins en outs van één van de grootste rebranding operaties in Nederland.
09 apr 2025
Waar aanbod en vraag bij elkaar komen, ontstaat een relatie
In deze driedelige reeks deelt Harald Pol inzichten uit zijn lectorale rede over de rol van merken en klanten in de digitale en duurzame transitie. Dit artikel is de derde en laatste uit de serie.