Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
In één uur duiken we in de lesstof van NIMA A; hoe zit die opleiding in elkaar, wat leer je er en hoe moeilijk of makkelijk ís dat lesprogramma eigenlijk?
NIMA B2B Xchange biedt een waardevol netwerk van peers die dezelfde uitdagingen tegenkomen. Het is dé plek om ideeën uit te wisselen, samenwerkingsmogelijkheden te ontdekken en je eigen expertise verder te ontwikkelen.
Iedereen in het vak kent dat gevoel dat je in een winkel staat en let op prijzen, beschikbaarheid, verpakking en innovatie. Op hoe mensen lopen, waar ze op letten en welke keuzes ze maken. Die gedeelde fascinatie brengen wij samen op dit congres.
Innovatie, economische relevantie, adaptatie van nieuwe technologie, vakvolwassenheid: Marketing in Sierteelt kan dienen als voorbeeld voor heel wat andere sectoren
Op het hoofdpodium staan sprekers van zowel binnen als buiten de autobranche. Goede marketing is nu belangrijker dan ooit.
Het boek is geschikt en bruikbaar voor studenten op zowel mbo- hbo als masterniveau én voor studenten die zich voorbereiden op marketingexamens NIMA A-B-C
‘Het boek is een feest om te lezen. Je gaat de ontwikkeling van reclame beter begrijpen. De vraag of reclame schadelijk is of juist een zegen blijft in het midden.’
Wat me in ieder geval opvalt omtrent Experience Marketing, is dat er een hele hoop enthousiasme vanaf straalt. Als marketeer wil je toch die relatie met je klant opbouwen en behouden.
Wij zijn als marketeers degenen die de voelsprieten naar de buitenwereld hebben en kunnen zeggen wat er leeft in de maatschappij en waar kansen liggen. Bedrijven doen te weinig.
De auteurs hebben een ‘slogan’ op de cover gezet, die veelzeggend is; Verduurzaam de massa, grijp de kassa.
Mary Hoogerbrugge: ‘Het gaat niet alleen over vermarkten en je consument kennen, maar er is een hele stakeholderwereld bijgekomen, hoe ga je om met mensen, het hele HR-beleid, welke plek heeft technologie daarin?’
‘Het is al lang niet meer alleen een kwestie van een campagne ontwikkelen op basis van traditioneel onderzoek en intuïtie, en die “nog even” optimaliseren met neurotests en Cialdini-principes.’
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.