Dertien-in-een-dozijn-content: in dit vakgebied maken we ons er allemaal schuldig aan. Kwantiteit gaat nog te vaak boven kwaliteit. Van lijstjes tot aan how-to’s: we produceren alsof het onze lieve lust is, terwijl vier op de tien merken niet eens een echte visie op contentmarketing heeft. De propositie lijkt op orde, maar wederom weet 40 procent die niet door te vertalen naar een verhaal. Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar contentmarketing Ed Peelen. Het wordt dus tijd dat we stappen gaan zetten. Want als er één principe is dat niet stil mag staan, dan is het contentmarketing wel.
09/10/2018 · Door Alva van Beek
‘Beste contentmarketeers, stop met streven naar schijnwerpers’
Meer gerelateerde artikels
Bestuur NIMA Marketing Masters uit de startblokken (interview Maryam Boonstra)
de Redactie
Lees meer
‘Als NIMA-vereniging willen we juist geen exclusieve club voor een bepaalde doelgroep zijn. We zijn voor alle ervaren en professionele marketeers in Nederland.’
Marketingthema’s Literatuurprijs: ‘Back to basics en groene claims’
de Redactie
Lees meer
In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven genomineerden Patrick Petersen en Chris van Gils antwoord op de vraag: waar moeten marketeers in 2025 op letten?
Niels van der Plas naar NIMA B2B-bestuur (interview)
de Redactie
Lees meer
‘Nieuwsgierigheid is wat mij betreft een cruciale eigenschap van B2B-marketeers. Willen weten wat de klant beweegt, hoe zij hun keuzeproces doorlopen en welke factoren daarin doorslaggevend zijn.’