Een van de belangrijkste taken van een manager is het nemen van beslissingen. Soms vinden we dat dit gelijk staat aan het maken van keuzes. Een keuze tussen A en B, zwart en wit, strategie en tactiek. Dit suggereert dat de twee tegenpolen elkaar uitsluiten en dat één van beide keuzes het beste zou zijn. In de echte wereld is dit niet altijd (of misschien wel nooit) het geval. In marketing worden we dagelijks geconfronteerd met dilemma’s, maar tijdens de lancering van nieuwe producten zijn er meerdere dilemma’s tegelijkertijd. Hoe ga je daarmee om?
29/10/2018 · Door Alva van Beek
(Blog Arthur Simonetti – NIMA B2B) Vier commercialisatie-dilemma’s: kiezen of delen?
Meer gerelateerde artikels
In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing. Het Ouderenfonds heeft met ingang van 13 maart een nieuwe directeur-bestuurder in de persoon van Kirsten Andres. Die aanstelling betekent dat ze het Nederlands Instituut voor Marketing gaat verlaten en de club van marketingprofessionals op zoek mag naar een opvolger. Andres was NIMA-voorzitter/directeur …
Het wordt tijd om ‘Marketing for Good’ eens stevig te gaan uitdragen. Dat vereist wel een complete paradigma-shift. ‘De grootste uitdaging zal ongetwijfeld strategisch zijn. Momenteel heeft marketing één heer te dienen en dat is commerciële groei.’ We spraken met Alexis Eyre. Zij hoopt de gedragsveranderende mogelijkheden van marketing te heroriënteren en daarmee het vak en …
Duurzaamheid en marketing: in 1 middag alles wat je erover wilt weten! Duurzaamheid en marketing: een lastige combinatie? Of een mooie kans? Maar hoe dan? Wat is duurzaamheid eigenlijk concreet? Het lijkt soms wel een containerbegrip. Hoe verhoudt een duurzame positionering zich tot andere vormen van positionering? En hoe neem je duurzaamheid mee in je …