(Blog) ‘Nee, de nieuwsbrief is niet dood. In tegendeel!’

E-mailnieuwsbrieven zijn met een opmars bezig. Lees hier welke trends er allemaal zijn en hoe nieuwsbrieven verder kunnen gaan dan de transactionele relatie die je nu hebt met je klant.

Je zou toch zeggen dat e-mail inmiddels een relikwie is uit een digitaal tijdperk wat niet meer is? Immers, nu Slack Connect de volgende in een rij is om ‘e-mail dood te verklaren’ en gezien de overstromende inboxen waar we klaarblijkelijk zo’n last van hebben, waarom zou e-mail dan nog zo’n relevant communicatie- en contactmedium zijn?

En dan die jongeren. Die hebben niets met e-mail. Toch? Zij zullen er wel voor zorgen dat dit archaïsche medium uit de begindagen van het web niets meer zou worden dan een vage herinnering.

Niets blijkt minder waar te zijn. E-mailnieuwsbrieven zijn met een opmars bezig. Van krantenuitgevers die een nieuw abonnementsmodel ontdekken tot onafhankelijke ondernemers die een directe relatie met hun publiek opbouwen. Nieuwsbrieven zijn een groeiende trend in het medialandschap van 2020 en ik wil jullie meenemen in een korte trendverkenning.

Lees dit artikel op